Beddengoed

<p>Hi, </p><p>Ik heb een vraagje. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik heb alles al in huis maar ik moet alleen nog wat beddengoed halen.</p><p>Onze baby slaapt de eerste weken bij ons op de kamer in een Co-sleeper. En daarna gaat hij naar zijn ledikant in zijn eigen kamertje. Ik heb voor in de ledikant een Aerosleep matras + Aerosleep matras beschermer + 1 Aerosleep hoeslaken omdat er mij is verteld dat anders de Aerosleep matras geen zin heeft. Ik zit er dus aan te denken om nog een aantal van die Aerosleep hoeslakens bij te halen voor straks als hij naar zijn ledikant gaat. Want aan 1 heb ik natuurlijk niet genoeg. </p><p>In onze Co sleeper zat al een matrasje ook zoiets als een Aerosleep matras met lucht gaatjes erin zeg maar. De kraamverzorgster vertelde mij dat dit niet handig is in het begin omdat wanneer je de kruikjes in het bed legt om te verwarmen dan de warmte verdwijnt.... Klinkt opzich wel logisch. Maar ik vind het wel heel belangrijk dat hij niet stikt als hij zich omdraait of iets dergelijks. Hij wordt 2 augustus verwacht dus het is wel zomer. Hoe denken jullie hier over?! Wel/niet Aerosleep hoeslakens bij halen?! Of is dit alleen maar marketing dat ze zeggen dat anders de Aerosleep matras geen zin heeft? </p><p>Wat voor hoeslakens moet ik kopen voor onze co sleeper? Ook Aerosleep hoeslakens of een ander merk? En kan ik de lakentjes in de maat kopen voor ledikant bijvoorbeeld en dan in de Co sleeper gewoon omslaan?! Kan dit ook met een hoeslaken? Ik vind het een beetje zonde om alles speciaal in de maat van de co sleeper te kopen als hij na een paar weekjes naar z'n ledikant gaat. Dus mijn bedoeling is dan om genoeg beddengoed te halen wat perfect in de ledikant past en dan wat te groot is voor de co sleeper. 't is tenslotte maar voor eventjes.</p><p>Hoe hebben jullie dat? </p>

Aerosleep is sowieso een grote marketing om ouders angst aan te praten. Je kind kan het juist te koud krijgen met een aerosleep matras. En kinderen beginnen pas tussen de 4 en 6 maanden een keer te rollen. Het is vooral belangrijk dat de zijkanten van het bedje open zijn, dat het bedje kort is opgemaakt zodat je kindje niet onder de dekens kan schuiven en dat er geen losse knuffels of andere dingen in bed liggen. Zie ook www.consumentenbond.nl/babymatras/wiegendood voor meer informatie over veilig slapen en aerosleep.
Los daarvan merkte ik zelf dat je inderdaad prima lakens dubbel kunt vouwen en dat die ledikantdekens vaak zelfs onhandig groot zijn bij het verkort opmaken van het bedje. Je krijgt dan echt zo'n prop onder het matrasje. Dus achteraf had ik misschien een wiegdeken kunnen kopen voor de ledikant :) 

Hi,
ik heb geen antwoorden voor je, maar heb toevallig wel precies dezelfde vragen.
Ben 12 augustus uitgerekend en loop er ook tegen aan dat ik het niet goed weet hoe het qua lakens etc met de cosleeper en t ledikantje te doen. 
Hopelijk heeft iemand anders goede tips!

Precies wat liesle zegt!
Aerosleep is een grote dure marketing stunt!
En zeker in de eerste 5 maanden totaal niet nodig je kindje kan zich nog niet omrollen dus ook niet stikken in het matras. 
En tegenwoordig zijn alle baby matrassen adement gemaakt dus maakt het werkelijk niet uit welke je neemt. 
Er word inderdaad ook afgeraden om een pas geborenen op een Aerosleep te laten slapen dit ivm met tocht door het matras. 
Kwa beddengoed als het in augustus net zo warm is als afgelopen nacht gewoon toedekken met een grote hydrofiele doek ;)
Wel zo dat ze er niet onder komen te liggen natuurlijk. 

Er is nooit wetenschappelijk bewezen dat Aerosleep daadwerkelijk beter is dan alle andere matrasjes die veilig zijn. Bijv. test van de Consumentenbond krijgt een Aerosleep matrasje een 7.5 en een Ikea matrasje een 8. Inderdaad gewoon een truc om lekker duur spulletjes te verkopen...
Wat mij is aangeraden (zwanger van de eerste) is om een slaapzak te gebruiken i.p.v. dekentjes. Mijn neefje woelde zich ook telkens onder zijn dekentje vandaan. Ook is het gevaarlijker als ze zich dan dus los woelen en er een los dekentje bij ligt. Met een slaapzak heb je dat probleem niet en is je kindje altijd warm. 

Aerosleep.. op YouTube staat een filmpje van de consumenten bond over de voor en tegens6van experts. Raad ik zeer aan. Heel informatief en duidelijk 

Hoi!
Ik heb ook een co sleeper van 40x90. Hier werd een koudschuimmatras bijgeleverd. De gewone hoeslakens hiervoor kosten gemiddeld €5,-. Nu kan ik niet in jouw portomonee kijken, maar ik ga voor deze prijs niet stunten met de lange hoeslakens van een ledikant en bestel er gewoon 2. Bij mamaloesje zijn ze nog goedkoper en een molton kost €5,- bij de Hema. 
Als dekentje heb ik gewoon de afmeting van een wiegdeken aangehouden en een laken. De wiegdeken die ik heb is 70x95 en het laken is 75x100. 
Voor het ledikant hebben wij ook een aerosleep matras, beschermer, 2 aerosleep hoeslakens. Ik verwacht zelf dat ze hier pas na een aantal maandjes zal slapen. Eerst bij ons op de kamer en anders in de co sleeper (die bij ons ook een wieg is) is in dr eigen slaapkamer. 
Misschien heb je wat aan de info!

Terug
Bovenaan