beddengoed

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

nog maar 5 dagen wachten tot de uitgerekende datum ;).
nu heb ik voor mijn gevoel alles compleet alleen twijfel ik nog over 1 ding
ik heb nuj alleen een lakentje liggen op het bedje.
is dat niet te weinig? en wat raden jullie dan aan? een slaapzak of een dekentje?
alvast bedankt voor jullie tips.

xx Aafje

Ik zou zeker minstens 2 katoenen dekentjes aanschaffen! Het kan in de nacht al behoorlijk koud zijn en ik neem aan dat je zelf ook niet onder alleen een laken ligt..
Slaapzakje is meestal iets voor later, als ze zo beweeglijk worden dat ze onder de dekens uit wurmen, bij mijn 1e hebben we dat rond 9-10 weken oud gedaan.

Succes!

Groetjes, Karin
20 wkn

Ik zou 1 dekentje kopen. Mijn ervaring is dat het dekentje eigenlijk nooit vies wordt. En anders kan je altijd nog het dekentje uit de kinderwagen pakken, daar heb je ook een dekentje voor nodig.
Slaapzakjes gebruik ik vanaf een maand of 4.
Tijdens de kraamtijd heb je altijd dekentjes nodig, zelfs al wordt je kindje in de zomer geboren. En ook kruiken.

Ik gebruikte ook nog wel eens een omslagdoek of badhanddoek voor wat extra warmte in de wieg.  
Kruiken moet je echt in huis hebben trouwens!
Gewone dekentjes formaat ledikant zijn wat onhandig in een wieg en kleine dekentjes gebruik je maar zo kort dat het ook wel weer zonde geld is, maar goed, ik heb van vrienden als kadootje zo'n fleece dekentje gekregen (paar euro bij de wibra, maar wel heel handig en leuke kleuren, niet zo dik dus praktisch in de wieg of kinderwagen. Kun je later ook nog in de box leggen ofzo.

groetjes
Klarie

Ik heb zelf 1 dekentje in huis gehaald. (let wel op dat deze van 100% katoen is). Als je het dekentje niet gebruikt, is het later altijd wel leuk om op te picknicken, of mee op vakantie. Weggegooid geld is het sowieso niet.
Heb ook gemerkt dat slaapzakjes voor de allerkleinste niet makkelijk te krijgen zijn. Vaak zijn de 'armgaten' te groot!!
Wat ook wel makkelijk is, is een majootje voor in bed. Lekker warm, en kunnen ze niet uit schoppen of woelen zoals bijv. sokjes.

gr. Peet.
(38+2 wk)

hoi,

mijn 1e kindje is in de maand oktober geboren. Ze lag onder een dubbel lakentje, dubbelgevouwen dekentje, met kleertjes aan en de eerste 2 dagen zelfs nog 2 kruiken erbij. Ik dacht dat arme kind stikt! Maar zelfs toen kwam ze maar moeilijk op temperatuur (ze was maar 2500 gram) en haar handjes en hoofdje bleven lekker fris.
Het lijfje moet warm zijn bij een baby en dan mogen de handen en hoofdje wat koud aanvoelen.
Dus nog even gauw op pad voor een katoenen dekentje!

groetjes Elke

hoi mensen,

bedankt voor jullie reactie. ik zal vandaag gelijk even naar een babyspeciaalzaak gaan om zo'n dekentje te kopen.voordat het kindje straks komt en het te laat is om er alsnog 1 te halen.
bedankt voor jullie reactie en jullie horen het wel zodra het kindje er is.

xxx

Terug
Bovenaan