Beddengoed

Ik heb even een vraagje voor de reeds 'ervaren' moeders onder ons.
Mag je een dekentje van fleece in de wieg of ledikantje gebruiken? Of is het beter om een dekentje van katoen te gebruiken?
En voor in de kinderwagen, wat kun je dan in de zomer het beste gebruiken? Een lakentje, of dekentje of zo'n wikkeldoek van Lodger? Ik zie zo veel dat ik niet zo goed weet wat nu het beste is. En als ik een slaapzakje wil aanschaffen voor in het begin kan ik dan het beste eentje kopen met of zonder mouwen? En dan gewoon van dun katoen omdat het zomer is? Ik wil het slaapzakje dan voor in het ledikantje gebruiken. Misschien nog andere tips wat handig is om aan te schaffen?

Alvast bedankt voor jullie tips!!

Hoi!

Een dekentje van fleece wordt afgeraden, omdat dit enorm broeierig is. Je kunt inderdaad beter een dekentje van katoen gebruiken.

In de meeste kinderwagens ligt standaard een soort dekbedje, maar voor de zomer is dit natuurlijk veel te warm. Je kunt inderdaad een wiegdekentje gebruiken (katoen) met een lakentje, maar ook een wrapper van Lodger kan heel goed. Ik heb zelf dit laatste gedaan, omdat ik geen wiegdekentjes heb (Lotte sliep in een ledikantje vanaf dag 1). Ik heb een wrapper Dotty en gebruikte die dan als dekentje, dus ik 'wrapte' haar er dan niet mee.
Ik heb de wrapper trouwens niet veel gebruikt. Lotte is in Mei 2007 geboren en het was toen al vroeg heel mooi weer. Ik ben er wel heel blij mee en heb voor in de kinderwagen ook de Bunker van Lodger.

Wat slaapzakjes betreft, ik heb een slaapzakje van little company. Het is even een uitgave, maar het is een vierseizoenen slaapzakje. In de winter hoeven ze dan meestal ook alleen maar een rompertje (of event. met een pyama), ook als het enorm vriest. De mouwen zijn afritsbaar, dus kun je zelf bepalen hoeveel lagen je gebruikt en   met of zonder mouwen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 's zomers als het heel warm was, zo'n dun slaapzakje gebruikte zonder mouwen. Die vind ik nog iets meer ademen, maar voor die paar weken in het jaar en de goedkope prijzen (zou er gewoon een bij Zeeman halen of zo) hoef je dat niet te laten.

Op het algemene  zwangerforum is een topic missers en topaankopen, die moet je zeker een keer doorlezen. Ik heb er enorme handige tips aan overgehouden m.b.t. de dingen waar je wat aan hebt en wat echt onnodig is.
De beste tip vond ik Zwitsal schuimbad (zowel shampoo  als zeep  en met één hand te gebruiken, Lotte gebruikt het nu nog) en oliebillendoekjes voor de eerste meconiumpoep.
Oh, en luierzakjes voor de poepluiers! Ik heb die van Etos. Veel voordeliger dan zo'n luieremmer met zo'n systeem die zelf alles inpakt. Kun je een gewone pedaalemmer voor je luiers gebruiken.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan