Bedje opmaken, wat nodig?

Hai meiden,

Zit zomaar eens wat rond te surfen en zag wat leuke dekentjes/lakentjes. Maar hoe dek je het wiegje/ledikantje eigenlijk op? We hebben een aerosleep matrasje, mag daar wel een gewoon hoeslaken overheen? Ik weet het niet meer, ze zullen het vast gezegd hebben toen we het kochten, maar ik ben het even kwijt;)

Ben benieuwd hoe jullie het doen, dus kom maar op met die tips!:)
 
Oh ja, ons kindje komt de eerste maanden in een wiegje te liggen, leggen jullie daar de aerosleep ook al op of pas dat het in het ledikantje gaat? Misschien domme vraag hoor.. Maar wiegje is best klein en die vraag me af of die aerosleep dan wel gaat passen.
 
het bedje moet zowieso 'kort' opgemaakt worden, dus in de breedte! al die leuke lakentjes met dingen erop aan de bovenkant zie je dus helemaal niet! kwam ik ook pas achter toen ik ze gekocht had. mijn zoontje is nu bijna 2 en ik maak zijn bed nog breed op, want anders ligt hij telkens blootgetrapt!
verder heb je een moltonovertrek nodig en een hoeslaken. ik heb er ook nog moltononderleggers onder liggen voor als ze een keer spugen of natplassen, dan is niet gelijk je matras geel! weet niet of dat bij de aerosleep ook is, want die heb ik niet! zou je zo ff bij Prenatal na kunnen vragen denk ik! en misschien kun je de aerosleep om het matrasje wikkelen van het wiegje? is toch zo'n los ding wat je boven je matras legt of niet??
succes ermee!
 
Bij Aerosleep matrasjes heb je (volgens) mij geen molton enzo nodig. Wel is mij verteld dat je er een jersey hoes omheen moet doen, omdat katoen niet genoeg ademt.
 
Wij hebben ook Aerosleep matrasje en daar hoeft inderdaad niet een extra molton over heen. De hoes van de Aerosleep is een zeiltje en molton in één die je gemakkelijk uit kunt wassen! Er overheen kan dan inderdaad nog een katoenen/jersey matrashoesje, maar hoeft niet per se volgens mij, maar staat wel zo leuk...
Qua dekentjes/lakentjes vind ik het ook lastig. Wij hebben dekentjes met lakentjes gekocht. Je kunt ook kiezen voor een duo-deken waar je een dekbedhoesje om heen kunt doen. Er is keuze zat... Anders even bij de prenatal of babydump binnenlopen, ze geven je graag advies :)
 
Wij hebben voor mijn zoontje destijds ook een aerosleepmatras en dekje gekocht.
Dekje mochten we niet gebruiken vanwege het zeiltje wat eraan vast zit.
Als je baby straks eventueel een kruik nodig zou hebben en die per ongeluk zou gaan lekken verbrand het levend omdat het water niet weg kan lopen.
En het ledikant moet zoals boven beschreven kort worden opgemaakt dus je hebt maar een klein dekentje/ laken nodig.

En misschien is een slaapzakje wel makkelijk voor de herfst/winter.

Ik heb destijds ook begrepen dat ze het niet zo hebben op een dekbed omdat de kleine eronder kan komen en kan stikken.

Hopelijk kom je er nog wijs uit want ik kom er na het nalezen achter dat het wat omslachtig is.
 
Zoals hierboven al geschreven: het bedje kort opmaken. Wij hebben voor onze kids een dekentje en een lakentje gebruikt. Voor het wiegje gebruikte ik dezelfde lakentjes als voor het ledikant. Wel een dekentje speciaal de wieg.

Pas vanaf 2 jaar gebruikte ik een dekbedje in het ledikant.

Heb geen ervaring met de aero-sleep. Wij hadden gewoon een molton matrasbeschermer op het matrasje en daarover een hoelaken.

Onder het hoofdje legde ik een hydrofieluier omdat de kleintjes wel eens wat melk opgeven en zo hoef je niet meteen het hele bed te verschonen.
 
Bedje kort opmaken met een lakentje en dekentje. Over het aerosleepmatrasbeschermer/matrasje kan je een matrasovertrek doen van aerosleep. Zijn niet zo heel duur en hebben ook de ventilerende kleine gaatjes. Suc6!

Tamara
Mama van 2
 
Terug
Bovenaan