Bedje opmaken

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!

Gisteren is bij ons de babykamer afgeleverd en gemonteerd, dus nu zou ik graag het ledikantje gaan opmaken. Ik heb alleen geen idee hoe het precies moet, er moeten zoveel "laagjes" over elkaar! Wie kan me helpen?
Groetjes,

NathalieMS
(31w)

Ha Nathaly!

Het wisselt een beetje per kraamhulp hoe het bed opgemaakt dient te worden...
Wij mochten het vorig jaar zo doen:

- Molton
- Flanellen luier, ( lekker warm en neemt veel vocht op...)
- Katoenen hoeslakentje

- Een dubbel gevouwen Hydrofiel luier onder het hoofdje ( Anti-spuug...)
- Dan moest het bedje kort opgemaakt worden, dat wil zeggen dat de beeb met zijn voetjes tegen de onderkant van het bed steunt als het ware...   Dan wordt het even knutselen want het dekentje moet bovenop liggen en het laken/dekbedje dus onder, ikzelf had het dekbedje dan dubbelgeslagen over het dekentje. ongeveer 20 cm.

Als ik jou was zou ik ook alleen de onderkant instoppen, want de zijkanten kun je dan lekker doen met beeb erin, gaat net iets makkelijker...
Maar Thomas kroop na 3 weken al helemaal omhoog in het bedje dus wij zijn van lieverlee steeds hoger gaan opmaken, met toestemming van het CB overigens hoor!
Maar nogmaals het wisselt per kraamhulp, wil niet zeggen dat onze manier wordt goedgekeurd bij jullie!!   Succes ermee!

-X- Marieke

Hoi!
Heeerlijk he, die voorpret!
Ik zou het bedje gewoon opmaken zoals jij dat wilt/het er leuk uit vind zien (bijv zoals de vorige schrijfster al schreef!). Mijn ervaring is namelijk toch dat de kraamhulp alles er weer af haalt als ze komt en het dan allemaal "goed" opmaakt!
Een hydrofile luier onder het hoofdje doe ik zelfniet, vind het een beetje eng.Werk op een kdv en daar doen we het ook niet, omdat je toch kans hebt dat het loslaat en dat ze er in verwikkeld raken.
Maar goed, zo doet toch iedereen het op zijn eigen manier, er zullen ook genoeg kraamhulpen zijn die het misschien WEL zo doen!

Veel plezier met alle voorpret nog en alvast heel veel sterkte/succes/geluk (tja..hoe zeg je dat?? hahaha) met de bevalling en alles daarna!

Volgens mij doet de kraamzorg het toch altijd opnieuw.
Maar die opgevouwen luier deed ik en de kraamverzorgster ook maar dan zo vouwen dat het een driehoek wordt en dan kan je hem goed in stoppen.
Maar idd elke kraamverzorgster heeft haaa eigen manier

Gr Angelique

Matras
Molton
Vilten dekzeil
Hoeslaken
Bij het hoofdje een hydro. luier (opvouwen 2x driehoek)
Laken
Deken

Zo heeft mijn kraamverzorgster het mij geleerd! Maar iedereen doet het anders.

P.s. Kort opdekken hé! Je kleine moet niet naar beneden kunnen kruipen en onder de dekens kunnen verdwijnen!

X Saskia
mv Rik (04-07-07)

Terug
Bovenaan