bedje opmaken

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Wanneer maken jullie het bedje op?
En hoe moet het?
Mag je zo'n waterdichte molton erop leggen?

Groetjes, conny

eh hier nog geen plek voor de wieg/ bedje, want kamertje is nog in gebruik door de jongste (aaaaaaaahhhh ik krijg de kriebels) maar als er ruimte is maak ik het gewoon vast op.

Had het zelf altijd voor de mooi opgemaakt als de kamer af was en als de kleine er eenmaal is wordt er 'kort' opgemaakt, zodat de baby niet onder de deken kan belanden.

Maar eerst de molton, dan gewoon lakentje, hydrofiel luier onder het hoofdje (als er dan een mondje terug komt hoef je niet direct het laken te verschonen) en dan deken met lakentje (of als je van onderaf rekent eerst het lakentje natuurlijk hihi).

Als de kraamhulp komt zal ze hoogstwaarschijnlijk eerst de boel van het bedje trekken en het opnieuw opmaken voor de kleine er in gaat.

groetjes,
Marije

Hallo allemaal,

Om even op het opmaken van het bedje aan te sluiten:

Wat vinden jullie van de AEROSLEEP moltons?

Is dit onzin? Laat ik me van alles aansmeren?

Zijn er ook forumleden die daar ervaring mee hebben?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Daisy

Als het wiegje op z'n plek staat ga ik hem ook opmaken! Heb nu net alles weer uit gewassen.
Hier werd het bedje op de volgende manier opgemaakt door de kraamverzorgster vorig jaar:
Moltonbedzeil   (nooit een van plastic halen!!!!!)
Moltonhoeslaken
Hoeslaken
Lakentje
Dekentje
Onder het hoofdje leg je een hydrofieleluier.

Zelf vind ik die aerosleep dingen duur en onzin. De verkoopster zei toen eens dat je aan eentje genoeg had....... wat doe je dan als het bedje nat is door het spugen of een lekke luier?!
Ze verzinnen elke keer wel weer wat duurs wat super moet zijn.....
Maar je moet doen wat jullie prettig vinden!!

Hallo allemaal,

Even een reactie van mij. Ben voor de 3e keer zwanger, mijn ervaring tot nu toe:
- inderdaad nooit een echt zeiltje op het bedje leggen ivm verstikkingsgevaar. Een waterdichte molton kan overigens zonder plastic zijn dit is geen probleem, alleen na 1x per ongeluk in de droger is het waterdichte ervan af. Koop liever een goede molton zodat hij dik genoeg is.
- bij mijn 1e opgedekt met een lakentje (eventueel aangevuld met een dekentje erin). Inderdaad kort opdekken  zodat de kleine er niet onder kan schuiven. Ter hoogte van het hoofdje had ik een kussensloopje of een  hydrofielluier. Erg makkelijk te verschonen zodat je niet na ieder mondje dat terugkomt/of een beetje kwijl of zo  het hele hoeslakentje hoeft te verschonen. Er is ook een andere opdektechniek waardoor het babytje hoog in het bedje ligt, maar dat weet ik zo niet meer. Kun je ongetwijfeld nazoeken op internet.  Volgens mij heet dat een matrozenbedje of zo.
- bij de 2e heb ik de kleine gewoon  in een slaapzakje te slapen gelegd. Ideaal al zeg ik het zelf! Geen gedoe meer met lakentjes.  Kan ook rustiger zijn voor het babytje omdat hij/zij zichzelf zo niet "bloottrapt".
Voor het matrasje geldt natuurlijk het zelfde als hierboven.

Goede slaapzakjes koop je overigens bij de Hema. Kunnen ook op 60graden gewassen worden en in de droger zonder dat ze krimpen o.i.d. Daarnaast erg sterke ritsen. Adviseer je wel om er minimaal 2 te kopen zodat er een in de was kan zitten. Wanneer de kleine naar het kinderdagverblijf gaat wordt daar ook vaak met een slaapzak gewerkt zodat je er in totaal 3 nodig hebt.

Groeten,
Saskia  

Terug
Bovenaan