bedje opmaken

A

Anoniem

Guest
Hallo,

hebben jullie je bedje al klaar en zoja hoe opgemaakt?
Is alleen een molton voor onder de hoeslaken voldoende?
En ik heb een duodeken met overtrek, mag dit nu wel of niet??

We zijn van plan om onze kleine eerst in de kinderwagen(bak) te laten slapen, de eerste nachten, hoe heb je die opgemaakt? Daar zat al een dekentje met overtrek bij, en om het matrasje daar ook een moltom om?
Ow, m'n hoofd tolt een beetje van onzekerheid..pff

hoi! Wij hebben een soort rooster zeiltje gekocht voor onder het hoeslakentje, geen molton meer. Als je kleine nu per ongeluk toch omrolt heb je minder kans dat t neusje wordt dichtgedrukt. Het kan zijn dat je een matrasje hebt waardoor dit al niet meer mogelijk is, maar een molton zal denk ik de luchtdoorlaatbaarheid ervan dempen.

Wij hebben gekozen voor een gewoon matrasje met zo'n zeiltje met rooster, hoeslakentje en een lakentje en dekentje... Ik denk dat je straks van de kraamhulp ook heel veel leert, e ach, zo'n bedje is zo weer opgemaakt toch?

Liefs, Sas

Heb het wiegje (staat bij ons op de slaapkamer)  wel goed opgemaakt, maar het ledikantje in de babykamer echt gewoon voor de show. Gewoon opgemaakt als dat je voor een peutertje zou doen, gewoon omdat het mooi staat.

Bij onze eerste heeft de kraamhulp het gedaan. Moest toch anders als dat ik toen had opgemaakt. Bovendien heeft ze handige trukjes met opmaken, waardoor het beter blijft liggen.

Als ik mijn wiegje heb, heb ik een matrasje met hoes erom. Daaromheen een molton. Dan een spugdoek (= hydrofielluier) rond het hoofdeind.  Dit  neemt het mondje terug snel op als de baby slaapt, je  kunt het namelijk niet altijd goed zien of de kleine gespuugd heeft. Doordat de hydrofielluier  het opneemt ligt de kleine droog en krijgt het niet direct smetplekken in de nek.    
We hebben  voor de wieg alleen lakentjes en  katoenen babydekens, maar natuurlijk mag  je ook een dekbedhoes gebruiken (is immers ook katoen). Je mag er alleen geen syntetische deken in de hoes doen, dan kan de baby zijn warmte niet meer kwijt.  

Je kraamhulp helpt je hierbij goed hoor. Ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe het met de kruiken werkt. Onze dochter is in  een hittegolf geboren en heeft nooit een kruik gehad. Zal ze nog wel even testen of ze ook waterdicht zijn, maar de eerste paar  keer klaarmaken laat ik wel aan haar over.    Kan ze me het dan wel leren.

Groetjes Noah

Hoi hoi

Ledikantje heb ik heel kort opgemaakt (baby ligt dus onderaan het ledikant zou maar zeggen zodat hij/zij niet onder het dekentje kan schuiven). Matrasje, molton,hoeslakentje,lakentje en dekentje en inderdaad onder het hoofdje een hydrofiele luier (gevouwen in een driehoek)..Ook hebben we kleine slaapzakjes maar weet niet of ik die meteen ga gebruiken (weet ook echt niet of onze 1e die snel aanhad volgens mij niet maar die is ook eind april geboren een vrij warme tijd dus)...Wij laten de kleine de eerste paar dagen/weken ook in de wagenbak bij ons slapen...heb ik opgemaakt met een hoeslakentje en een dekentje met katoenen hoes en bij het hoofdje ook weer een doek..
Maar zoals gezegd de kraamverzorgster leert je een hoop!!

Liefs Jess

Terug
Bovenaan