bedje opmaken!?!

A

Anoniem

Guest
hallo,
nu het wat kouder wordt weet ik niet waar ik goed aan doe!
ik gebruik in het bedje een dekentje met laken, maar doen jullie de deken dubbel (2 lagen) of enkel???
mijn zoontje draagt dan een rompertje zonder mouwen, een pyama, en is ingebakert in een hydrofielluier.
hoe slapen ze bij jullie???

ik heb ook een bonfit baby om in te bakeren, maar daarbij weet ik helemaal niet hoe warm ik het moet maken!?!
(mochten jullie niet weten wat een bonfit baby is google het dan even, dan snappen jullie wat ik bedoel)
ben echt heel benieuwd hoe jullie het doen,pieker er elke avond weer over|!

Hoi ,mijn zoontje ligt onder een enkel dekentje met lakentje. Verder  doe ik hem een pyama aan en sinds 2 dgn een romper met korte mouw.Hij heeft een mouwloze slaapzak en vast in een safetsleep.

Ik heb de deken dubbel. Fenna ligt ingebakerd in romper en pyama. Onze verwarming staat op 19 graden.

Als je twijfelt kun je ook gewoon even temperaturen. Neem even de temp van je kleintje op, meteen na een slaapje. De temp moet dan tussen de 36,5 en 37,5 zitten.

Hoi!  

Ik heb Guusje in een romper met lange mouwen en een pyjamapakje in haar slaazakje. Ik doe er dan voor de vorm een lakentje overheen, waarmee ik haar een beetje strak instop. Tot dit weekend hebben wij haar ingebakerd, maar ze is ondertussen zo sterk met haar armen geworden, dat ze zichzelf los kon wurmen. We zijn daarom maar "cold turkey" gestopt  met inbakeren. Maar om haar toch een beetje houvast te geven in bed, stop ik haar stevig in.
Ze voelt elke ochtend lekker warm, dus het zal wel voeldoende voor haar zijn. Mocht ze het toch te koud krijgen, kan ik altijd nog een dekentje over haar heen leggen.

groetjes, Letty

Lastig ja, vind ik ook.........zeker met die koude nachten nu.

Maudy slaapt in een rompertje, truitje, puckababy en daarover een dubbel dekentje en lakentje.........vaak voel ik even in haar nekje als ze in diepe slaap is (anders wordt ze weer wakker..........). Wel vind ik dat haar gezichtje vaak koud aanvoelt als ik haar uit haar bedje haal, maar ja, daar kan geen dekentje overheen.............

Tempen is inderdaad ook een goede, als je kindje met een goede temperatuur wakker wordt is het prima toch, en een snelle methode om te kijken of het goed was.
Trouwens, ik heb begrepen dat als je kleintje het koud heeft, dat hij dan echt wel gaat huilen...........en beter te koud dan te warm..........

Gr. Rimke

idd, beter te 'koud' dan te warm. Onze dochter slaapt met een romper met korte mouwen, pyjama aan in een slaapzak zonder mouwen en de deken dubbel met een lakentje. Op haar kamertje is het nu 17 graden. Koude handjes heeft ze altijd wel, maar ze zijn niet door en door koud.
Is het buiten warmer als 15 graden dan slaapt ze zonder pyjamabroekje.

Raaf slaapt in rompertje met korte mouwen in zijn slaapzak met lange mouwen, daarover heen doe ik nog een lakentje en een katoenen dekentje, die stop ik redelijk strak om hem heen. Hij heeft ook vaak een koud neusje en koude handjes, maar zijn nekje en de rest van het lichaam voelen lekker warm aan.

Met inbakeren moet je wel opletten dat het niet te warm wordt, omdat zo'n doek strak langs het lichaampje zit. Ons kinderarts adviseerde dan ook om alleen in een rompertje in de inbakerdoek te doen en dan weer het lakentje en dekentje.

Dekentje zit bij mij nu nog niet dubbel, dat bewaar ik tot het echt koud is....

Haihai,

Ik vind het zelf ook erg moeilijk hoor. Amy ligt onder een laken, een dubbele deken en ze heeft een romper met lange mouwen en eenn boxpakje aan en ligt ingebakerd in een dunne Swaddle Me (inbakerpakje). Ik heb op haar kamer de verwarming nog niet aan en het raam staat altijd op een kiertje (ventilatiestand) omdat ik het belangrijk vind dat ze frisse lucht krijgt. Als ik haar uit bed haal is ze niet zweterig of koud dus ik denk dat het goed is zo. Haar gezichtje voelt wel altijd fris aan maar dat lijkt me logisch. Ik heb ergens gelezen   dat het goed is om de babykamer niet teveel te verwarmen (ivm wiegendood) en dat tussen de 15 en 18 graden goed is. Je kunt ze beter warm aankleden dan de temperatuur opstoken. Volgens mij was het Ria Blom die dit schreef...  

Ik heb ook ergens gelezen dat baby's die het veel te koud hebben niet gaan huilen omdat ze dan kostbare energie verspillen... Misschien iets om rekening mee te houden dat ze dan niet per definitie gaan huilen  maar dan moet het haast wel heel erg koud zijn. Zou ook kunnen dat dit alleen voor pasgeborenen was... Weet t niet precies meer. Denk idd dat in het nekje voelen de beste methode is.

Liefs,
Marian

Terug
Bovenaan