Hoi meiden,
Bij ons was het zo dat wij het bedje op hadden gemaakt, zodat het kamertje er mooi uitzag. Wel een badlaken erover heen gelegd i.v.m. stof e.d.
De kraamhulp heeft het bedje goed opgemaakt voor ons zoontje. Dus daar hoef je je verder geen zorgen om te maken. Zij controleren zowiezo of het bedje goed is opgemaakt.
Wij hebben 1 katoenen deken met een laken. De deken kun je de eerste maanden dubbelvouwen, aangezien je kindje onder in het ledikantje ligt, dit om te voorkomen dat ze helemaal onder de dekens verdwijnen en kunnen stikken. Verder hadden wij een wieg geleend en daar ook een dekentje voor. Dus als het echt nodig was, kon dat dekentje nog erbij tegen de kou, maar dat is nooit nodig geweest. Ons zoontje lag al met 3 weken in een slaapzakje, omdat hij zich boven de dekens uitwerkte en het dan dus koud kreeg. Let er in elk geval straks op dat je je kindje niet te warm onderstopt. Als ze het koud hebben, dan worden ze wakker en kun je altijd nog extra toedekken. Als ze te warm liggen heb je een hogere kans op wiegendood.
Ons zoontje is nu 22 maanden en slaapt nog steeds in een slaapzak. Het ledikant dekentje hebben wij alleen de eerste winter gebruikt, sindsdien niet meer. Dus ik ben blij dat ik niet teveel heb aangeschaft. Onze kindjes worden in de zomer geboren. Dekentjes bijkopen is zo gebeurd! Het is toch zonde om dure dekentjes te hebben die je uiteindelijk niet gebruikt. Het dekentje voor de wieg gebruikte ik ook voor de wandelwagen.
Groetjes,
leeuwtje