bedklossen en co sleeper

hi all,
wij hebben een co sleeper aangeschaft voor ons tweede kindje, maar als we bedklossen onder ons bed moeten doen ivm de kraamperiode is de co sleeper een stuk lager als ons eigen bed.. hebben meerdere hier last van? En hoe doe je dit dan, de co sleeper ook verhogen??
 
Wij hebben in de kraamweek de cosleeper als los wiegje naast ons bed gezet. Zodra de kraamzorg erop zat, het bed weer verlaagd en het bedje aangeschoven =)
 
Wij hebben standaard een absurd hoog bed en dus de co-sleeper verhoogd. Er zijn ook kraamzorgen en verloskundigen die er niet zo'n ding van maken als je je bed niet op klossen zet. Dus in combinatie met de eerder gegeven reactie is het denk ik vooral even kijken waar jij je goed bij voelt. 
 
Wij hadden extra klossen voor onder de co-sleeper. Was geen enkel probleem, daardoor stond alles meteen al even hoog en na verwijderen ook weer.
 
Ons bed was precies hoog genoeg bij de voorinspectie. En we hadden toen een chicco next to me, die een opstaand randje had en dicht kon. Maar het sloot mooi aan. 
Uiteindelijk gaf de kraamhulp, 20nogwat, aan dat ze klossen wilde want haar rug deed zeer (ik had een totaalruptuur en kon met klossen heel moeilijk in en uit bed komen omdat het absurd hoog werd!) 
Die cosleeper werkte niet want ze wilde helemaal niet weg van mij, huilbaby al heel snel. Dus ik heb haar dag en nacht bij me in bed gehouden (veilig samen slapen) en de cosleeper op marktplaats gezet.
Toen we gewisseld waren van kraamhulp had de nieuwe kraamhulp de klossen weggehaald en verteld over het ombouwen van een ikea ledikant. Er staan tutorials online. En dat hebben we met 6 weken gedaan toen de baby er klaar voor was. 
Dus ja... Samen slapen was de oplossing. En volgende keer zetten we de ikealedikant ook op klossen als het weer nodig is. Want eigenlijk was het bed goed.
 
Terug
Bovenaan