Bedklossen, plasticzeil, andere benodigdheden? Wanneer?

Hoi,

Ik ben nu 31 wkn zwanger, nog een paar weekjes en we kunnen ons worpje verwelkomen.
Ik word alleen gek van mezelf, wanneer ik dingen moet gaan regelen...

Bedklossen, passen niet onder ons bed. Dus we moeten bierkratjes zien te regelen, heeft iemand ervaring met bierkratjes? Staan ze stevig? Hoe zet je ze neer?

Kraampakket is binnen, moet ik nog extra dingetjes aanschaffen wat wel eens handig zou kunnen zijn?

Plasticzeil voor over het matras.. wanneer moet deze om het matras...
Ik bedoel, stel het kindje komt wat te vroeg...en mijn vliezen breken in bed.

Ik word gek van mezelf... ik wil alles zo goed voorbereiden. Zucht.

Liefss.. Nens

Hoi,

Vanaf 37 weken moet je bed omhoog  voor de verloskundige en kraamzorg. Ervaring met bierkratjes had ik niet, mijn thuiszorgwinkel had diverse maten in klossen waardoor de grootsten wel pasten onder mijn bed.

Ik heb toen ook het bedzeiltje onder mijn hoeslaken gedaan maar vind het waardeloos. Het is zo warm en ondanks dat het kraakvrij is maakt het me een herrie! Ik had wegens het verschuiven het zeiltje helemaal vastgeplakt met tape onder mijn matras. Later las ik dat Hema ook bedzeilhoeslakens heeft, die zweten minder en zijn fijner. Ik ga daar over een paar weken ook eens voor kijken voor de 2e.

Wat betreft het kraampakket. De inhoud was voor mij voldoende met uitzondering van de kraammatras. Daar heb ik er nog 2 van bijgekocht voor de bevalling. Ik wilde thuis bevallen en vond eentje wel erg weinig. Mijn vliezen zijn kunstmatig gebroken en het ding was doorweekt. Je krijgt wel veel  van de kleine matjes erbij maar die zijn best klein voor vruchtwater. Bij Prenatal of de apotheek kan je de matrasjes gewoon bijkopen. En....veel maandverband inslaan. De kraamverbanden vond ik waardeloos zitten en ben vrij snel op gewoon groot maandverband overgegaan.

Verder heb ik weinig tips. De kans dat je vliezen voor 37 weken breken is zo klein, als ze al spontaan breken in bed voordat de bevalling begonnen is dat ik geen zeiltje voor 37 weken zou gebruiken. Het slapen gaat al steeds moeilijker en het zeiltje biedt weinig comfort!

Wel had ik met 36 weken mijn ziekenhuiskoffertje, maxicosi en laatste instructies voor mijn man klaarstaan. Ik moest vanwege meconiumhoudend vruchtwater naar het ziekenhuis en het was zo geregeld. Doe dan ook een matje onder je billen in de auto! Zeker met gebroken vliezen!

O ja, netbroekjes heb ik lang gedragen, ze lijken weinig prettig maar ik vond ze geweldig. Ik had er maar twee en dan blijf je wassen. Als je er daar nog een aantal van krijgen kan?!

Succes,
Ingeborg

Ik heb nog een tip m.b.t. het hele matrasjesprobleem. Van het merk Absoplus is er een goede matrasbeschermer. (90 x 200 cm) Die kost +/- 29,95, maar die schijnt helemaal niet te kraken  en heel lekker te liggen. Hij wordt ook veel voor kinderen gebruikt die  in bed plassen. Hij absorbeert 2 liter (!) per m2. Als je in google 'absoplus' intikt, kun je er wat meer over lezen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb het  in een  ouder onderwerp op dit forum gelezen.

Hoi,

Nog een tip voor je matras: een moltonzeil! Die kraakt niet en is aan jouw kant van het bed vast te maken. Ook zweet je hier niet op (ik niet tenminste). En wat ook fijn is dat je hem kan wassen.
Mijn vliezen braken in bed en ik was blij dat het er lag! Ik heb hem, na het wassen, weer teruggelegd en dat kwam goed uit met bijv. het voeden van de baby waarbij we nog weleens morsten. Je matras blijft schoon!

Hij is te verkrijgen bij de HEMA en kan daarna, als je kindje wat ouder is, om haar/zijn matras tegen het bedplassen.

Succes ermee!

hoi nens,

ik heb nog wel een tip voor je.
ik heb zelf gehoord dat het kraammatras nogal kan kraken, en tja je moet er toch lang op slapen tenzij je het geluk heb dat de kleine komt met 37 weken. er is bij de HEMA een matrashoes te koop die tegen bedplassen is. het zal wel een eenpersoonshoes zijn maar je kunt ze misschien aan elkaar naaien dan heb je een tweepersoonshoes.
die hoes is perfect tegen vocht, zo dringt het niet in je matras en blijft de boel lekker droog, ik heb deze tip gekregen op zwangerschapsgym.
en deze hoes kraakt niet. lijkt me geweldig!
verder kan ik je helaas niets vertellen want dit is mijn eerste en ik zit met ongeveer dezelfde vragen, ik heb ook een stukje geplaatst op het februari forum. misschien zijn er al tips op gekomen. je kunt ff kijken. het onderwerp is kraampakket nog wat. weet het niet precies maar je ziet mijn naam Valentijnszwangere staan, daar kun je op af gaan.
succes.

groetjes Miranda morgen 35 weken

Hoi hoi

nu nog even een antwoord op je vraag over de bierkratjes. Wij hebben ons bed ook op kratjes staan en in principe werkt het prima. Het is stevig en lekker hoog. Het enige nadeel is dat wij ronde poten hebben onder onze boxpring en dat er aan de onderkant in de kratjes gaten zitten, dus die poten zakken erin. Dit is wel makkelijk op te lossen met een paar stukjes karton of overgebleven laminaat!
Heel veel sterkte er mee.

Liefs Faye
40.3 weken

Hoi,

Wij hebben ons bed op limonadekratten staan omdat het met bierkratten te laag zou zijn.
Klossen pasten bij ons niet. De kratten kan je gewoon in de supermarkt halen.

Hallo, ben ik nog een keertje,

Die net onderbroekjes waar hierboven over werd geschreven zijn te koop op www.prettymum.nl. 5 stuks voor 6,95. Je moet even kijken bij 'baby in je buik'en dan bij lingerie. Even scrollen en dan heb je ze gevonden. Ze noemen ze trouwen postpartum slips ofzo. Klinkt ook wel wat beter....

Doei

Terug
Bovenaan