Bedomrander/bumper

Hooi!
Vraagje, weten jullie ook waar ik een bedomrander kan vinden die lang genoeg is voor het hele ledikant rond te gaan ipv alleen het hoofdeinde?
M’n zoontje slaapt niet in z’n ledikant (wel in de wieg) omdat hij dan van alles kan zien en dus zijn ogen niet dicht doet. Nu wil ik een klamboe aanschaffen + een bedomrander zodat zijn zicht wordt beperkt. Pas zag ik ergens een bedomrander voor het hele ledikant maar ik weet dus niet meer waar dat was??‍♀️

Wij hadden een stuk stof gehaald bij de naaiwinkel en dat aal beide kanten van het ledikant gespannen met lintjes eraan (aan de buitenkant). Gewoon over de hele lengte/breedte van de spijlen. Dit kostte een paar euro en zo kon m'n dochter niks zien. Ze slaapt met haar zus op 1 kamer en door die stukken stof konden ze elkaar niet zien en niet keten. En er zijn tal van leuke stofjes, dus t was een hele leuke en simpele oplossing.

Die van de Ikea! Je legt je matras er zo in dus die bedomrander is om het gehele ledikant. Echt top en niet duur!

Ken je de gevaren van een bedomrander? Het wordt afgeraden om te gebruiken, je kindje kan er tegenaan komen te liggen met zijn gezicht en dan telkens dezelfde lucht inademen (rebreathing) waardoor hij uiteindelijk te weinig zuurstof krijgt. Onder de 2 jaar is het mechanisme om weg te draaien bij te weinig zuurstof nog onvoldoende ontwikkeld waardoor je kindje uiteindelijk kan stikken. 

[quote quote=10494324]Ken je de gevaren van een bedomrander? Het wordt afgeraden om te gebruiken, je kindje kan er tegenaan komen te liggen met zijn gezicht en dan telkens dezelfde lucht inademen (rebreathing) waardoor hij uiteindelijk te weinig zuurstof krijgt. Onder de 2 jaar is het mechanisme om weg te draaien bij te weinig zuurstof nog onvoldoende ontwikkeld waardoor je kindje uiteindelijk kan stikken. [/quote]

Mijn zoontje slaapt al sinds hij half jaar is met een omrander in bed omdat hij doet Hoofdbonken. Hij kreeg bult op zijn hoofd en hele kale plek. Hij wordt bijna 3 en gaat hier prima. Ik klem hem gewoon tusse. Matras en bed in en het kan geen kant op.
Het risico dat ie kan stikken is egt nihil denk ik. Ik kan hem zelfs door de babyfoon heen horen snurken dus ik denk dat het wel meevalt.

Terug
Bovenaan