Bedorven moedermelk

<p>Ha allen,</p><p>ik heb mijn dochtertje van 4 weken vandaag gekolfde melk gegeven van 7 dagen oud. Op de website van Lalecheleague stond dat moedermelk in de koelkast 8 dagen houdbaar is. Nu lees ik op andere websites maximaal 5 dagen... Hoe lang bewaren jullie moedermelk maximaal in de koelkast? En waaraan merk ik of het inderdaad bedorven was? Ik voel me behoorlijk schuldig nu... de website had ik van de kraamhulp gekregen maar blijkbaar had ik toch meer bronnen moeten checken...</p>

Ik zou 6 dagen aanhouden. Dat is wat ze in olvg zeiden. Zolang zij er niet slecht op gereageerd zou ik me geen zorgen maken maar volgende keer een max aanhouden van 6 dagen.
Wat ook handig is om te weten is dat je gekolfte moedermelk binnen 24 uur moet invriezen.
Ik dacht dat je het max 6 dagen in koelkast kon laten en deed het pas in de vriezer na 5 dagen. Daar reageerde me dochtertje slecht op. Wist ik.ook niet..

De website van LaLecheLeague heeft de meest up-to-date richtlijnen op de site staan, deze kun je dus met een gerust hart volgen ? Je mag mm 8 dgn in de koelkast bewaren, invriezen binnen 48 uur. 

De website van LaLecheLeague heeft de meest up-to-date richtlijnen op de site staan, deze kun je dus met een gerust hart volgen ? Je mag mm 8 dgn in de koelkast bewaren, invriezen binnen 48 uur. 

Ik vond 8 dagen ook wat lang idd!
Ik bedenk altijd voor mezelf na het kolven: gaan we het nu gebruiken? Nee? Dan gelijk de vriezer in!
Je kan altijd nog opnieuw kolven als je op dat moment wel wilt oefenen voor een flesje

Zet het flesje dan wel achterin op de onderste plank van de koelkast. Daar is het het koudst en dus beter als je het langer wil bewaren. Het zou 8 dagen goed moeten blijven en anders idd invriezen en weer ontdooien op de dag dat je het nodig hebt. 

Je kunt trouwens gemakkelijk merken of de melk bedorven is hoor: het gaat dan stinken en klonteren, net als andere soorten melk! Dus als je niks bijzonders hebt gemerkt, en je baby heeft er niet bijzonder op gereageerd, zou ik me niet druk maken :)

Terug
Bovenaan