Bedorven vis

Hallo meiden,

Gisteren trok ik een pot zure haring voor de eerste keer los, ik nam een hap en toe bleek dat de haring helemaal niet meer goed was. Hij was echt smerig en er zat zo'n vies laagje omheen (had ik eerst niet gezien)
Natuurlijk direct uitgespuugd en mond gespoeld maar ik heb wel wat binnengekregen en nu maak ik me zo'n ontzettende zorgen dat het niet goed is voor de baby.
Ik ben nu 21 weken zwanger en normaal helemaal niet zo'n pietlut met wat je wel of niet mag eten. Maar dit zit me toch niet echt lekker.
Ik heb ook iets last van mijn darmen, weet niet of dat door de vis komt of gewoon omdat mijn buik zo hard groeit.

Kan iemand mij misschien helpen met wat antwoorden?
Alvast bedankt...

Groetjes Petra

getverdemme! Eet smakelijk.
Ik heb ooit in een ver verleden nog eens een examen voedselwarenleer gehad. Wat ik me er van herinner zijn de meeste bacterien die bederf veroorzaken niet schadelijk. in zoverre dat je darmen er wel flink door van slag kunnen raken maar dat het verder geen algemeen ziek zijn veroorzaakt. Het zijn juist vaak de bacterien die je niet proeft (salonella/listeria enz) die gevaarlijk zijn.
Dus waarschijnlijk valt het allemaal wel mee, als je je koortsig ofoz gaat voelen moet je wel even aan de bel trekken bij de dokter,
groeten Elke

Bedankt Elke, je wilt niet weten wat voor grote last je van mijn schouders neemt !
Ik herken mezelf trouwens even helemaal niet terug. Normaal zo ontzettend nuchter maar nu.....pfffff

Die pot had ik diezelfde dag gekocht en toen pas voor het eerst losgemaakt, het vacuum zat nog wel op de pot.
Ik heb er al melding van gemaakt bij de VWA, die komen de pot 1 dezer dagen ophalen om te onderzoeken.

quote: jantinevhd reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-07-2006 12:24:53'));

dat was mijn reden ook dat ik het vroeg. goed bezig meid.
niet op je kop laten zitten. want het mag niet he
succes en hoop het nog een keer van je te horen

Ik zou, per brief, te horen krijgen wat er uit de onderzoeken is gekomen. Als ik die brief gekregen heb zal ik het hier weer neerzetten !
In de mail van de VWA stond trouwens ook nog dat ik voor de zekerheid even contact op moest nemen met de huisarts. Gewoon omdat ze niet weten wat voor bacterie er in dat potje heeft gezeten.
Maar ik vraag me af wat de huisarts ermee kan....ach ik bel vanmiddag of morgenochtend gewoon eventjes...

bel dan wel ff de ha. want die kan je toch wel ff verder helpen. succes meid. weet je trouwens dat je verplicht bent je ha in te lichten voor het geval dat???
zodat je ha ook weet over het hoe en wat. want als je medicijnen krijgt toegedient dan weet hij wat je heb en wat hij je kan geven

Terug
Bovenaan