Bedplassen

<p>Mijn dochters Esmee en Charlotte (7 en 11) plassen alletwee nog in bed. Ze dragen nog nachtluiers. Wat zijn nu goede luiers? Ook ben ik op zoek naar ouders met hetzelfde probleem.  Hoe oud zijn jullie kinderen?</p>
 
Niet hetzelfde verhaal maar volgens mij hoort de oudste nu ook wel snachts zindelijk te zijn? Mijn oudste wordt 3 maar ook alleen overdag zindelijk. Voor hem heb ik nu de drynites boy aangeschaft. Zijn wel erg duur maar ik wil ze toch proberen. Hij plast erg veel snachts ook al plast ie veel savonds en drinkt ie niet veel meer in de avond. De maat 6 houdt het vaak niet.
 
Ik zelf was als kind tot latere leeftijd niet zindelijk s'nachts. Ik heb toen een plaswekker gehad. Zodra ik dan plaste ging de wekker af. Misschien een idee om dat te proberen?
 
Je kunt speciale wekker broeken kopen. Een kind boven de 7 moet toch wel zindelijk kunnen worden lijkt me. Onze zoon is bijna 5 en draagt nu nog pamper broekjes. Ik heb gekeken voor plaswekkers maar die zijn nog te groot voor hem. Verder staat er een potje naast zijn bed. Daar maakt hij 1x per week gebruik van.
 
En moet je op deze leeftijd nog wel op zoek naar pampers? Misschien zijn er andere oplossingen zodat je van het probleem af bent? Huisarts, CB, ect. 
 
Hoi,Ik ben zelf tot mijn 15e niet zindelijk geweest in de nacht, ondanks vele onderzoeken/behandelingen/therapieën. Diverse plaswekkers, methodieken geprobeerd.Geen idee welke ik destijds droeg. Toen ik 15 werd heb ik tabletjes gekregen die ervoor zorgde dat ik vrijwel nooit meer in bed plaste. Daar durfde ik uiteindelijk niet mee te stoppen omdat ik bang was dat ik een terugval zou krijgen. Uiteindelijk om mijn 18e mee gestopt en nooit meer last van gehad.
Probeer er vooral over te praten met ze. Ik voelde me in ieder geval heel slecht en schaamde me er nogal voor. Bij mij thuis werd er op de ziekenhuisbezoeken na niet over gesproken waardoor ik nog meer het idee kreeg dat ik me ervoor moest schamen. Ook de slaappartijtjes bij vriendjes en vriendinnetjes waren een hel.
Achteraf gezien had ik een slaapstoornis, waardoor ik niet wakker werd van het seintje dat mijn blaas vol zat. Uiteindelijk ben ik over die slaapstoornis heengegroeid en was daarmee het bedplassen dus ook gestopt.
 
Terug
Bovenaan