Bedplassen

Hoi,
Mijn dochter is bijna 4 en heeft sinds 2,5 maand een broertje. De laatste 2 weken plast ze in haar bed. Ik weet dat dit kan komen door de veranderingen in huis. Mijn vraag is nu: moet ik haar 's avonds als wij naar bed gaan weer op het toilet zetten of dit maar even laten gaan en kijken hoe het loopt. Ze plast nu elke nacht wel in haar bed dus dat is best wel een hoop was die je dan krijgt. Als ik haar weer 's avonds op het toilet zet gaat het wel goed, alleen misschien ziet ze het dat weer als een stapje terug doen.

Wie heeft ervaring/advies.

Groeten,
Karin
 
Hoi,

Onze zoon van 4½ is ook een aantal weken droog geweest 's nachts (overdag is hij het nu al bijna een jaar). Helaas sinds een paar weken plast hij 's nachts ook weer in bed. Zijn broertje is nu 4 maanden, dus ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. Ze adviseren vaak om niet je kind 's avonds op het toilet te zetten. Dit doen ze dan vaak half slapend en dan ga je ze er juist op wennen dat ze 's avonds toch nog gaan plassen.
Wij hebben nu zoiets van; laat maar, als hij er aan toe is komt het vanzelf. Als hij 's morgens een keer droog is prijzen we hem wel enorm en dan glimt hij maar verder pushen we het niet en geven we er niet te veel aandacht aan.

Groetjes Corina
 
Terug
Bovenaan