Bedreigd voelen zwangerschap

<p style="text-align: left;">Dag lieve dames,</p>
<p style="text-align: left;">Ik vroeg me iets af. Ik ben nu 29 weken zwanger en sinds ik een buikje heb krijg ik soms lelijke blikken van andere dames en gaan ze me express in de weg lopen op straat. Ik woon in een drukke stad (Den Haag) en het valt me op dat het niet alleen dames zijn maar ook mannen, ze gaan dan express niet aan de kant als je elkaars richting op loopt op straat. Ik vind dit echt heel vreemd en vraag me af of er meer dames hier ooit last van hebben gehad, ik ga het bijna als een bedreiging zien.</p>
<p style="text-align: left;">Liefs Eve</p>

Hoi Eve, ik had je topic al gezien maar wist niet helemaal goed of ik er op moest antwoorden of niet. Ik woon zelf niet in Den Haag maar wel in de buurt van Den Haag en hier loop ik af en toe ook wel eens door de stad heen.

Allereerst valt het mij op dat mensen sowieso heel erg hun ruimte opeisen op straat. Ongeacht of jij nou zwanger bent of niet. Iedereen heeft zijn eigen doel om ergens heen te gaan en met de drukte die er soms is wordt je er ook wel zat van steeds aan de kant te gaan voor iedereen. Dus op zich niet heel gek dat ze niet aan de kant gaan.

Wel heb ik gemerkt dat als mensen echt zien dat ik zwanger ben dat ze wel aan de kant gaan. Echter viel het mijn in de spiegel laatst op dat dit van de voorkant vaak niet eens zo goed te zien is (Ondanks een behoorlijke buik) Hetzelfde geld dus wanneer iemand recht op je af komt lopen, en in het vluchtige moment dat ze kijken wie er op hun af komt lopen kunnen ze al gauw de clues missen dat je zwanger bent.

Mijn advies is dan ook om er niet te veel waarde aan te hechten dat mensen hierdoor 'dreigend'/arrogant over kunnen komen.  Mocht je echt fysiek niet in staat zijn om in sommige gevallen zelf een beetje aan de kant te gaan dan is het misschien nog een optie om expres wat langzamer te lopen en een beetje te "waggelen?" zodat het meer opvalt dat je ook echt zwanger bent en wat meer moeite hebt met lopen dan de rest van de mensen. Ik denk dat de meeste mensen dan heus wel zo vriendelijk zullen zijn om een beetje uit te wijken.

En aan het einde van de dag, als jij gewoon rechtdoor blijft lopen dan zullen ze uiteindelijk vast niet recht tegen je aan gaan lopen. :)

Terug
Bovenaan