Bedrijfs arts

Wie van jullie heeft ervaring met een bedrijfs arts?

Gelukkig heb ik er geen ervaring mee maar nu, door m'n bekken instabiliteit, kan ik m'n werkzamenheden helaas niet meer uitvoeren. Dat heb ik aangegeven aan m'n baas maar die houd helaas geen rekening met de situatie. Nu wil ik graag een afspraak met een bedrijf arts om alles netjes te regelen zeg maar.

Ik weet dat ik me "gewoon" ziek kan melden maar dat is niet m'n instelling. Maar ik weet niet hoelang t duurt voor zo'n arts langs komt/ ik daar heen ga?
Ik houd dit geen 2 weken meer vol namelijk. Elke dag is een hel!

Wat doet een bedrijfs arts?

Hoi! 

Je kunt je ziek melden tengevolge van zwangerschap. Je werkgever kan dan spoed afspraak aanvragen bij de bedrijfsarts. Meestal kun je dan snel terecht. 
Een bedrijfsarts kijkt met medisch oog naar je of je kan werken of niet en zijn oordeel is ook eind oordeel. 
Mijn bedrijfsarts was wel heel meegaand dus ik heb zelf alleen goede ervaring ermee. Hoop voor jou hetzelfde! 

Succes!
groetjes Suzanne 

Ik heb geen contact gehad met de bedrijfsarts maar zit nu wel in de ziektewet. Ik ben ziek gemeld tgv zwangerschap. Hierdoor wordt het uwv bij dag 1 direct betrokken en wordt je binnen twee weken gebeld over hoe en wat. Ik ben voor 50% ziekgemeld en daar deden het uwv erg makkelijk over. Heb het idee dat ze met zwangere vrouwen erg voorzichtig zijn. 
Verwacht dat de bedrijfsarts niet anders is, deze is er in feite om ookvoor jou belangen om te komen.

Bij mij was de bedrijfsarts erg aardig en vond dat ik helemaal niet meer kon werken ivm met geen gevoel meer in mijn benen en erge pijn in rug mijn baas was het er nog niet mee eens. Bedrijfsarts geeft alleen advies. Bedrijfsarts heeft me toen gezegt per direct me ziek te melden. Pech voor mijn baas als hij meegaand was geweest had ik misschien nog wel 50% gewerkt. Nu zit ik in de ziektewet.

M'n baas zei morgen dat hij me dan voor 50% wilt ziek melden.
wat bij hem inhoud dag ik elke dag dat ik werk 1 uur eerder
naar huis mag.. 

Ben het wachten op een belletje van de bedrijfs arts
Want met dat uurtje eerder na huis ga ik het helaas niet redden.
Verga van de pijn en leef op de paracetemol..

Aangezien paracetamol ook niet heel gezond is tijdens een zwangerschap zou ik jezelf per direct ziekmelden en aangeven dat de baas een afspraak voor je kan aanvragen bij de bedrijfsarts. Je baas is geen medicus denk ik? Die kan helemaal niet bepalen hoeveel je kan werken. En een uur eerder naar huis is geen vijftig procent. Niet mee akkoord gaan.

Terug
Bovenaan