Al tijdens mijn zwangerschap heeft mijn werkgever mij in een zeer stressvolle situatie geplaatst ondanks mijn 18 jaar trouwe dienst. Mijn bevalling was heel lang en zwaar. Direct na de geboorte is mijn kindje vanwege complicaties direct mee genomen en heeft bijna twee weken in het ziekenhuis op de IC afdeling moeten blijven. Deze periode was erg heftig. Veel later begint het besef en de verwerking merk ik. Na mijn zwangerschapsverlof ben ik daarom niet in staat om mijn werk op te pakken. Ook zijn daar door reorganisaties o.a. mijn werk en afdeling opgeheven en zal ik wat nieuws moeten gaan doen.
Het gesprek met de bedrijfsarts was uitermate deprimerend ik was dan ook erg van slag van zijn uitspraken dat ik met een week (2 wk ziektewet) wel weer aan de slag kan en dat twaalf weken lang genoeg is geweest.
Het enige wat ik vraag is wat tijd om alles te kunnen verwerken, overigens ook lichamelijk.
Wat zijn mijn rechten en plichten in deze situatie?
Alvast bedankt voor het reageren met advies/hulp.
Het gesprek met de bedrijfsarts was uitermate deprimerend ik was dan ook erg van slag van zijn uitspraken dat ik met een week (2 wk ziektewet) wel weer aan de slag kan en dat twaalf weken lang genoeg is geweest.
Het enige wat ik vraag is wat tijd om alles te kunnen verwerken, overigens ook lichamelijk.
Wat zijn mijn rechten en plichten in deze situatie?
Alvast bedankt voor het reageren met advies/hulp.