<p>Mijn zoon (1e kindje) is nu 7 weken. Ik geeft volledig borstvoeding 'op verzoek'. Hij groeit goed, maar hij slaapt erg weinig, zowel overdag als 's nachts. Hij is motorisch erg onrustig (trappelen met beentjes, slaan met armpjes) en ligt vaak wakker in bed, zonder in slaap te vallen (maar is wel duidelijk moe!). Hij lijkt wel vaak last te hebben van zijn buik (rommelen, veel hard scheten die soms ook zichtbaar echt veel pijn doen, persen met rood aanlopen, vaak slikken/tongetje uit de mond). </p><p>In alle boeken over slapen staat dat het kan helpen om een duidelijk bedritueel te hebben en alles in een vaste volgorde te doen.</p><p>Meestal voed ik hem na het wakker worden (als hij geslapen heeft en het 2-4 uur na de laatste voeding is), na de eerste borst verschonen, hierna proberen te boeren en vasthouden/knuffelen. De 'wakkertijd' is op deze leeftijd ongeveer 60 minuten die er dan wel weer op zitten. Overdag probeer ik hem in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer te laten slapen, 's nachts op onze kamer in de wieg. Na even wiegen leg ik hem dan in zijn bedje. Soms valt hij dan in slaap (5 minuten), soms blijft hij wakker en rondkijken, soms gaat hij huilen (dan ook weer erg motorisch onrustig), soms valt hij voor een echt slaapje in slaap. </p><p>Hebben jullie op deze leeftijd nog tips voor het bedritueel???</p>