Bedritueel..

Hoi meiden,

Ik ben nieuwsgierig naar hoelang en hoe dat jullie bedritueel met de kids is?

Dylano gaat om de dag in bad (of hij is zo vies dat hij echt in bad moet, dan is het tuurlijk wat anders), dan gaat hij na zijn badje naar bed.
Dan krijgt hij zn sprookjesboek, en mag hij erin kijken (voorlezen wilt hij niet helaas), dan ruimt hij zn boek zelf op, en gaan we de schilderijtjes af. Die mag hij dan ook zelf terug ophangen. Dan doen we samen zijn lamp aan, en dan moet hij op bed gaan liggen. We spelen en kroelen dan nog ff, maar hij is het er nog niet altijd mee eens.
We hebben het liefst dat hij zelf 'tata" zegt, dan is het atlijd goed, maar goed.. dat gaat dus niet altijd even makkelijk ;-)
Soms duurt het echt een half uur of langer.. Is dat bij jullie ook?

Ben benieuwd naar de reacties.

Liefs Deb.

Hoi,

de onze is nogal kort... Alice gaat ook om de dag ofzo in bad of onder de douche maar dat is eigenlijk geen onderdeel van het naar bed gaan.
Ik zeg op een gegeven moment gewoon we gaan zo ook naar bed, dat zeg ik dan even later nog een keer en dan geven we papa een kus en Erik een kus (wil ze niet altijd hoor) en dan gaan we tandenpoetsen en dan de pyama aan en een schone luier en dan in bed. Nog 1 jip en janneke verhaaltje lezen en dan de lamp uit en klaar. Totaal nog geen 5 minuten.... werkt eigenlijk altijd!

Groetjes Alberdien

hoi

hier ook altijd maar eventjes 10 minuten ofzo.

hij krijgt beneden al zijn pyama aan en tanden poetsen doen we ook beneden.
boven krijgt hij zijn slaapzak aan (anders slaapt ikenna echt niet!!) dan zijn cars nachtlampje aan mag hij zelf doen.
dan gaan we auto welterusten zeggen (voor het raam staan en buiten welterusten zeggen) dan ons zelfgemaakt oh ikenna liedje met erachter aan slaap kindje slaap dan kus en knuffel en stil

groetjes jolanda

Nou hier ook een lang bedritueel.
Daniëlle is de hele dag door erg druk dus ik wil ook mijn moment met rust nemen zo voor het slapen gaan.
Als het bedtijd is gaan we naar boven en meestal ik dan samen met haar in bad, dan spelen we lekker met het water en hebben we altijd een hoop lol. Daarna is het afdrogen en tandenpoetsen in de badkamer. Vervolgens in dr slaapkamer op de commode pyjama aan. Sinds kort wil ze voor het slapen gaan in haar dikkie dik boekje kijken, die pakt ze zelf uit de kast en dan kijken we op een stoel naar de plaatjes, dan mag ze het lichtje uitdoen en doet ze zelf het boekje weer terug in de kast.
Dan leg ik haar in bed en moet ik alle knuffels die in bed liggen een kus geven, er liggen 2 apen en 3 winnie the pooh's in en owee als ik er 1 vergeet! En dan krijgt ze zelf nog een paar kusjes en dan is het mooi geweest.
Ze vraagt altijd: Toe? en dan bedoelt ze waar ik naartoe ga, ik ga dan altijd nog even in de badkamer mijn make-up er af halen en praat dan nog wat tegen dr.
Dus wij zijn ook wel ff bezig maar ik vind t prima zo.

Groetjes van Sonja

Hoi,

Hier valt het wel mee eigenlijk.
Rik gaat bij ons elke dag in bad en dat doen we altijd rond half 7. Daarna pyama aan en mag hij beneden nog wat drinken en een droog kaakje.
Dan zeg ik of maik op een gegeven moment gewoon dat het bedtijd is. Meestal zegt ie OK. Nou naar boven, tanden poetsen, boekje lezen, en dan ALLE knuffels een kus en meneer gaat slapen. Hooguit 10 minuten hier dus.

Groetjes Saskia

Mette gaat iedere avond onder de douche of in bad. Daarna tanden poetsen, haartjes droog maken en pyjamaatje aan. We lezen 2 boekjes. Ik lees voor of zij leest voor. Ze verteld de verhalen die ik haar heb verteld altijd goed na.(tis soms net of ik mezelf hoor). Alle knuffels moeten in bed. Ik geef haar een kus en ga dan weg. Als ik net de deur dicht heb roept ze om nog een kus. Ik ga altijd 1 keer terug. Tegenwoordig zeurt ze daarna dat mama weer moet komen maar dat doe ik niet want ze blijft aan de gang. Op een gegeven moment gaat ze dan slapen maar ze ligt regelmatig nog een half uur te pruttelen. Het avondritueel is dus niet heel snel bij ons.
Gr.Ing

Bas en Eva gaan zo'n beetje om de dag onder de douche of in bad. Daarna gaat Eva meteen naar boven (of met papa of met mij). Zij leest een verhaal voor en ik lees een verhaaltje voor. Daarna een dikke kus en in bed. Dan zeggen we het versje van de 14 engeltjes op....
Bas mag in zijn pyama nog even naar beneden. Speelt nog even in de box en drinkt wat water. Daarna naar boven. Slaapzak aan, tandjes poetsen en boekje lezen in de stoel. Dan gaat Bas in zijn bedje, met een eigen boekje. Nog een kus en een knuffel en we gaan weg. We laten nog even de lamp op de gang aan, zodat hij nog even in zijn boekje kan kijken.
Zo'n 10 minuten later doen we de lamp uit en dan gaat hij slapen.

Al met al duurt het bij Eva zo'n half uurtje. Bij Bas iets korter.

Groetjes, Karin

Sven gaat ook elke dag in bad en voor hem is dat wel onderdeel van het bedritueel.
Daarna op de kamer afdrogen en pyjama aan. Dan een boekje lezen en vervolgens nog even uit het raam kijken om iedereen gedag te zeggen. Daarna naar bed met Ernie, Bumba en minimaal 3 speentjes....
Dit alles duurt ongeveer een half uur. Ligt eraan hoe laat we naar boven gaan.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan