Bedrust voorgeschreven gekregen ivm kleine baby

Wie o wie herkend dit ook..?

Ben 31wk in verwachting, maar kindlief wil maar niet groeien.
Krijg volgende week weer een echo, als het dan niet groter is,
dan nemen ze me op; *sniksnik* en dat met een peuter thuis van net 2...
De baarmoeder is in 6 weken niets meer gegroeid.
De baby zit op een groei van een baby van 25wk.
Verder beweegt het prima en functioneren de organen ook gewoon goed.

Ik rook niet, drink niet, ben huismus, dus hoe rustig kan ik het nog doen???

Sterkte ermee! Zoals ik het zo lees, kan je idd niet veel rustiger aan doen!
Hoop dat het toch wel goed komt met jullie! En dat het kindje snel wat gaat groeien!
Succes in ieder geval en hou je taai, ook voor je andere kindje!
groetjes
Sas

Jeetje, dat is niet zeg zeg! Dan ligt de kleine wel erug achter op de groei. Is er een oorzaak voor gevonden?
Ik heb ook rust voorgeschreven gekregen maar dan voor een hele andere reden. Ik heb een deels vooliggende placenta die steeds gaat bloeden, het bleod kan er voor zorgen dat ons kindje al geboren wordt, maar ik ben pas 17 weken. Dus met rust moet het bloeden zo min mogelijk worden.

Was jou andere kindje ook klein?
Het valt inderdaad niet mee hoor als je al kinderen heb. Ik heb er 2, dus echt bedrust zit er gewoon niet in!
Ik hoop dat je familie of vrienden in de buurt heb wonen die je kunnen helpen.
Succes verder!!!!

Ik zit momenteel ook in de molen omdat wij een klein kindje hebben. Deze zit momenteel rond de P5 curve, dus nog netjes. Er is een voordeel bij ons, onze dochter was ook zo klein (en nog) en mijn man en ik zijn beide niet groot.

De kleine groeit momenteel door op zijn eigen lijn en zolang hij dat blijft doen, is er niets aan de hand. Ik heb vrijdag weer een flow- en groeiecho. Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen, omdat de kleine toch een laag geboortegewicht zal hebben. Bovendien heb ik ook pre-eclampsie bij de eerste gehad.

Ik probeer ook al rustig aan te doen, maar ook ik heb een een peutertje rondlopen (volgende week wordt ze 2 jaar). Gelukkig heb ik veel hulp, want voor mijn gevoel zijn de laatste loodjes al begonnen en ben ik nu al af en toe helemaal afgedraaid.

Groetjes, Marisa

Hoi hoi

@Ris

Er is nog geen oorzaak gevonden, helaas.. Tijdelijk dachten de doktoren dat het hoofdje van de baby tegen de placenta drukte (lag steeds in stuit) Dus is er geprobeerd te draaien, vorige week is dat eindelijk gelukt (ja ja zo vroeg al draaien, m'n buikspieren waren zo strak dat kindlief geen kant meer op kon) Nu heb ik volgende week weer een echo, hopelijk groeit ie nu ineens wel goed, nu de placenta vrij ligt. Bij onze oudste, had ik erg veel vruchtwater, nu juist weinig. Ook de navelstreng wordt trouwens volgende week helemaal nagekeken, misschien is daar wat aan te zien.
Onze oudste kwam pas 16 dagen na de uitgerekende datum (PFFFFFFFFFFF...) en woog 3060gram en was 47cm, dus niet heel groot, maar ook niet gek klein. Wij zijn zelf ook niet groot, m'n man is 1.67 en weegt 65kg. Ik ben 1.63 en weeg (normaal) 57kg. Dus een 8 ponder verwachten we niet, maar zo een 6 pondje zou ik wel weer graag willen hoor; kunnen we meteen mee naar huis nemen! Geen 'couveusegedoe' enzo.
Verder hebben we beide nog jonge ouders die alle nog werken, dus hulp van hun zit er niet in. M'n schoonmoeder zou s middags wel kunnen helpen, maar onze zoon slaapt de hele middag van 13 tot 16, mijn man is om 16.30/ 17u  weer thuis, dus de middagen red ik het prima. Als het echt nog pittig gaat worden, dan schakelen we (indien mogelijk) een thuishulp in.
Al met al, is het toch allemaal erg lastig, dat stil zitten! Zou zo makkelijk even de eendjes gaan voeren of een eindje fietsen ofzo.
Lijkt me met een derde zwangerschap helemaal lastig zeg! Ik voel me nu al vrij schuldig tegenover onze kleine. Is de baby straks eindelijk geboren, veranderd er alweer zo veel voor hem. Kijk er echt naar uit om weer eens gezellig iets met hem samen te doen!!
Nou jij ook heel veel succes ermee! 17 weken is echt erg vroeg zeg!! Als je de 32wk maar gepasseerd bent he, dan zit het meestal wel goed he, als het kind dan via de normale curve groeit dan hihi.

O en Marise; onze kleine groeit helaas niet met de lijnen mee; hij daalt juist af! Dus denk dat dat een heel ander verhaal is. Als een kindje gewoon goed funcioneerd en lengte en gewicht op lijn zitten en in verhouding is, dan zou ik me geen zorgen maken hoor. Je schrijft zelf al, dat je oudste ook zo klein was, en dat is ook goed gekomen toch.

Grt

Terug
Bovenaan