Bedtijd 4 maand oud

<p style="text-align: left;">Oké, soms kan ik om de kleinste dingen vreselijk onzeker zijn. Zoals de bedtijden van onze kleine. Die is 4 maanden oud, en gaat eigenlijk al weken om 10 uur naar bed en slaapt dan tot 10 a 11 uur sochtends (met 1 ochtendvoeding tussendoor). Maar ik hoor veel om mij heen dat kindjes van 7 tot 7 slapen. Hoe zijn deze tijden bij jullie? En maakt ons ritme uit? Is het een probleem dat onze kleine laat naar bed gaat? (geen idee maar misschien is dat een minder gezond ritme?) </p>

Ik vind persoonlijk dat het niet uit maakt. Als jullie ritme prettig is voor beiden, gewoon lekker blijven doen!

Maakt niets uit. Hier schommelen bedtijden eerder ook nog wel maar nu met 6 maanden slaapt ze rond 8/9 uur. Maar kan ook plotseling weer veranderen. 

Als dit voor jullie werkt, dan is het prima toch?
Onze kleine man gaat nu tussen half 8 en half 9 naar bed en slaapt dan tot een uur of 6 's ochtends met nog een voeding rond 11 uur. Dit is voor ons prima. Als ik moet werken, moet hij er toch uiterlijk om half 7 uit. 

Als dit voor jullie fijn is dan lekker blijven doen. Hij/zij krijgt gewoon de nodige slaap.

Bij ons gaat ze rond 19:30/20:00 uur naar bed (laatste voeding 18:30/19:00) en dan om 6:30 weer de fles. Dit is alleen zo omdat we beide moeten werken en ze dan naar de opvang gaat.
Dit is trouwens niet standaard elke nacht hoor haha. Soms kan ze lekker spoken en moet ik er 5 x uit voor een speen of aai over de bol.
Als dit het ritme is wat jullie kunnen aanhouden dan is het gewoon hetzelfde ritme als bijv bij ons maar dan met andere tijden :)

Wij merken alleen dat het toch wel heerlijk is om de avonden voor ons zelf te hebben. Sinds 2 weken heeft onze dochter geen late fles meer nodig. Zie haar nu minder dat is een groot nadeel maar samen met mijn man een filmpje kijken of ook vroeg naar bed is toch wel lekker

Hier inderdaad een 7 tot 7 kindje ? wij merken dat hij tussen 6 en 8 echt moe wordt, ongeacht hoe laat hij ervoor is wakker geworden. Hierdoor ligt hij er dus altijd uiterlijk rond 8 uur in en slaap dan door tot ergens tussen 7 en 8. 
Het schijnt dat de natuurlijk bedtijd tussen 6 en 8 ligt, vandaar dat veel kindjes om die tijd naar bed gaan. En voor ons werkt het zo ook fijn qua schema, als we allebei moeten werken moeten we allemaal rond 8 uur de deur uit. Dan is het fijn als hij rond 7 uur uitgeslapen wakker wordt natuurlijk. En daarbij vind ik het zelf wel heel fijn om de avond weer voor ons 2 te hebben als de kleine op bed ligt. Wij eten dan vaak samen, beetje Netflix en de eeuwige vaat en rotzooi opruimen ?
Maar als jouw kleine het zo goed doet en het zijn voor jullie fijne tijden dan zou ik me niet teveel zorgen maken hoor.

Hoi, 
Bij mijn eerste deed ik het ook zo en had ook vaak het idee dat ik het niet deed zoals het "hoort"! Hij sliep ook van 9/10 tot 9/10 ochtend met 1 voeding rond 5 uur snachts. 
Ik vond het heerlijk dat ik kon uitslapen en had toch savonds nog een uurtje anderhalf met partner alleen. 
Na een jaar ging ik weer werken en hebben we dit ritme langzaam aangepast, ook dit ging prima zonder problemen. 
Als het werkt werkt het zou ik zeggen! 
Liefss

Ons zoontje gaat rond 21.00 naar bed en word tussen 08.00 en 09.00 wakker. Ieder heeft zo zijn eigen rimte of idee erover en er is geen goed of fout. Doe waar je je je goed bij voelt. 

Terug
Bovenaan