Bedtijd peuter 2,5

<p>Hoi,</p><p>ik ben benieuwd hoe laat jullie kindjes van 2,5 naar bed gaan. <br />Onze dochter gaat rond 19.15 naar boven en ligt er rond 19.30 in. De laatste tijd ligt ze vaak nog lang wakker of roept dat ze niet moe is.</p><p>Ze is elke ochtend rond 6.15/6.30 wakker ivm opvang. Tussen de middag slaapt ze nog 1-1,5 uur. <br /><br /></p><p>groetjes! </p>
 
Hoi Laura,
Mijn zoontje van 2 jaar en 2 maanden ligt er altijd rond 19.00-19.30 in maar komt de laatste weken ook moeilijk in slaap.. soms wil hij overdag ook niet slapen. Ik hoop dat het een fase is, de tijden die jij aangeeft lijken me prima voor een 2,5 jarige. Maar geen tips wat betreft een nog niet moe genoeg kind, hier dus hetzelfde probleem ;-)
 
Mijn dochter is 2 jaar en 9 maanden. De laatste maanden sliep ze in de middag ook zo'n 1.5 uur (13.00-14.30, dan maakte ik haar echt wakker) In de avond ging ze er ook 19.30 in en dan lag ze vaak tot 21.30 wakker...
De hele maand mei en juni heb ik haar de ene dag wel, de andere dag niet laten slapen. Dat ging wel goed en toen sliep ze s avonds altijd wel rond 20.00. Dus misschien is dat een idee?
Eind juni zijn we op vakantie gegaan naar en heeft ze 2 weken lang amper geslapen overdag en toen was ze er 'doorheen'. Sinds die tijd slaapt ze dus helemaal niet meer overdag. Rond 16.00 wordt ze altijd moe, maar daar is ze ook weer gauw overheen en dan red ze het wel weer tot 19.00/19.30. Dan slaapt ze direct en ze slaapt nu ook uit tot 7.30, voorheen was het altijd 6.00/6.30. 
Voor mezelf was het even wennen, een peuter de hele dag wakker.. maar ze ligt dan lekker een uurtje te chillen op de bank en dat is ook wel relaxed. En Dat ze om 19.00 direct slaapt is eigenlijk suuuper fijn. Dus het middagslaapje is hier verleden tijd en het bevalt prima!
 
Hier ook Russen 7 en half 8. Hij slaapt smiddags nog en maken hem uiterlijk 3u wakker anders loopt ie savonds nog te spoken. Hij doet dan graag de gordijnen weer open om te gaan lezen haha. 
 
Onze zoon van dezelfde tijd gaat tussen 19.15/19.30 naar bed. Hij slaapt overdag vaak 2 uur. Soms kan hij wel langer boven wakker in zn bed liggen maar hij blijft gewoon rustig liggen.
misschiej is jullie kind niet meer toe aan overdag slaap?
 
Terug
Bovenaan