Bedtijd vervroegen

Onze dochter van 12 weken (gecorrigeerde leeftijd 9 weken) wil niet eerder naar bed. Gaat om 22 uur naar bed, dan is er niets aan de hand en valt ze zo in slaap, tot de volgende ochtend. Sommige nachten heeft ze nog een voeding nodig, die krijgt ze dan ook.
Haar ochtend slaap van 8.30-10u gaat goed. Hierna slaapt ze slecht. Ook als we haar na de fles van 18u naar bed willen brengen, met de zelfde routine als die om 22u. Dan is het krijsen of we kunnen haar net een uur laten slapen.
We hebben geprobeerd gelijk om 18u te laten slapen, maar ook rustig aan te vervroegen. Helaas helpt het allemaal nier.
Als ze beneden bij ons op de arm ligt slaapt ze prima en maakt het ook niet uit hoeveel geluid en/of licht er is.
Heeft iemand tips om haar wel eerder naar bed te kunnen brengen?
 
Op die leeftijd vrij normaal hoor. Hier waren ze ruim 4 mnd dat ze niet perse meer naar boven gingen als wij ook gingen slapen. Tot die tijd de eerste avondslaap gezellig samen op de bank.
 
Waarschijnlijk heeft ze papa en mama nodig. Ik denk dat veel ouders jaloers zouden zijn op jullie nachten! Nog even lekker zo laten, ze is nog zó klein ? Onze twee kids sliepen rond die leeftijd ook pas rond 21/22 uur in. Tegenwoordig (ze zijn nu 18 maanden en 3,5 jaar) slapen ze allebei van 7 tot 7.
 
Mijn dochter is 15 weken. Overdag gaat slapen (in bed) goed maar vanaf 18u wil ze niet meer slapen. Ik vind dat prima slaapt ze wel is ze vaak de nacht onrustig.
Soms doet ze rond 20u een haze slaapje op mijn arm. Ze krijgt vaak rond 19u een fles en dan om 2130 schone luier, slaapzak aan en dan nog een flesje . Rond 22/2215 ligt ze dan op bed en slaapt tot ca 730/8 uur

Vanaf 19u in bed liggen komt nog wel, ze Ik nog zo klein.
Bij mijn oudere kinderen volgde ik al vanaf 2 weken een strak slaapschema (nav het boek de tevreden baby) en idd om 19u in bed. Maar als ik erop terug kijk had ik heel onrustige huilende babys omdat ik iets verwachtte wat ze niet konden.

Nu een super tevreden baby die ik volg. Dat werkt toch het beste.

Dat boek ligt dus in de kliko?
 
Terug
Bovenaan