beeb te klein!

de afgelopen week was een hele heftige...
een jong familielid ligt ineens op sterven en onze beeb is te klein.

de baby zou nu met 36 weken ongeveer 2500 gram moeten zijn, maar is maar 1900 gram. het kindje loopt dus ongeveer 4 weken achter in groei. de navelstreng werkt nog wel goed, maar vanaf nu moet ik dus 2x per week gecontroleerd worden in het ziekenhuis op de navelstreng en de groei van het kindje. in geval van nood zal het kindje gehaald worden...

ppfff ben bang, haal me van alles in me hoofd en kan helemaal niets zelf doen, om het kindje te laten groeien... en geloof me ik heb niet zo'n zin in weer heen en weer geklepper naar het ziekenhuis en afkolven enz enz.
misschien valt het uiteindelijk allemaal wel mee, maar het is niet makkelijk nu.

Belle

Hoi Belle,

Kan me voorstellen dat het je allemaal even aanvliegt en dat je bezorgd bent.
Probeer toch veel rust te nemen, je hoort vaak dat kindjes een groeispurt maken als de moeder eenmaal met verlof is en wat meer rust neemt.

Ik had vorige keer een vroeggeboorte, dat was inderdaad niet fijn en erg vermoeiend.

Hoop dat het kindje nog even lekker gaat groeien.
Denk aan jezelf!

Liefs,
Angel

hallo Belle,

Jee dat is even schrikken zeg...
Dubbel slechtg nieuws dus ook....

Probeer toch je rust te vinden. Wellicht dat dit jezelf en je beeb goed zal doen.
Wel fijn dat ze je nu goed in de gaten houden in het ziekenhuis... Je staat goed onder controle en mocht er iets aan de hand zijn, dan zijn ze er vast snel bij.

Hou je taai meid!!!

grtjs,
mama Peet

Niet te veel piekeren, alhoewel dat in deze situatie goed denkbaar is.

Zorg goed voor jezelf, als het goed gaat met moeders gaat het over het algemeen ook goed met de baby.
En probeer je zinnen te verzetten.....

sterkte!!

mijn tweede kidnje woog met 36 weken nog maar 1700 gram ze is met 40 weken precies geboren en woog 2830 dus heeft de laatste weken toch een groeispurt gemaakt
ik zou me niet zo druk maken volgens mij komt het heel vaak voor
lekker rustig aan doen
succes nog

He wat vervelend nieuws zeg, allebei niet echt bevorderlijk voor de rust die je nu zou moeten nemen. Ik hoop dat het mee valt met je kleintje en dat je het nieuws over het familielid waar je over schreef een plekje kunt geven. Hou je taai en ik hoop dat jouw kindje ook nog een groeispurt gaat maken.

Hè bah, wat een vervelende berichten voor jou deze week. Echt afschuwelijk. Ik kan wel zeggen: Probeer niet teveel te piekeren, maar dat helpt denk ik niet zo. Je hoofd is nu alleen maar bezig met je baby en het familielid.
Probeer voldoende rust te nemen en gezond te eten, misschien valt het allemaal wel mee als ze de baby goed controleren.
Onze dochter was trouwens bij haar geboorte met 39 weken 2850 gram en 47 cm. Nu ik wat dingen nalees, zie ik dat dat gewicht en lengte is van een premature baby!

Ik duim voor je dat het allemaal meevalt!

Groetjes, Kaskes

Thanx voor jullie reacties.

ht familielid waar ik over schreef is inmiddels overlden en begraven, helaas, 31 jaar.
heftige dagen waren het, maar nu is de focus toch weer gericht op de bevalling.
inmiddels ruim 38 weken en de beeb is nog steeds te klein.
morgen krijg ik weer een groei-echo, maar na de vorige meting (toen 2300 gram) voelde het al minder dramatisch.
de gyn denkt dat ik de 42 weken+ wel weer ga halen, dus daar gaan we dan maar vanuit en dan is het kindje keurig boven de 3 kilo als het zo blijft groeien als het nu doet.

ben benieuwd!!

Terug
Bovenaan