Beeldbabyfoon of camera?

A

Anoniem

Guest
Wij zitten in dubio.
Want we willen heel graag ons zoontje snachts kunnen zien.
Het is nogal een wildebras en hebben hem al een aantal keer onder de dekens moeten weg vissen.
Het
probleem is dat als hij wel goed ligt en je nu gaat kijken hij wakker
word en het gehuil (want dat doet ie dan steeds) weeer van voor af aan
begint.
Ik wil niet zo'n matje wil echt hem kunnen zien.

Nu heb ik veel reacties gelezen op internet, zo ook over de beeldbabyfoon Luvion
De meningen zijn hier zeeeeer over verdeelt.
Mijn man kwam er nu mee om een camera op te hangen.
zodat als hij snachts komt je de tv aandrukt en je hem op de tv kan zien.
Het scheelt nogal een hoop geld. T zelfde idee maar dan een beetje anders.
We horen hem verder goed, dus geluid hoeft niet, daar betaal je natuurlijk bij zo'n babyfoon ook weer voor..
In   principe gaat het dus alleen om het beeld.

Iemand tips? ervaringen?

Alvast bedankt!!

Groetjes

Ligt jullie zoontje ook al in een slaapzak? Als je hem een dikke slaapzak met mouwen aan doet en eronder een dikke pyama (eventueel nog een rompertje met lange mouwen), dan heeft hij verder geen dekens nodig. En kan hij lekker zijn gang gaan in bed.

Onze oudste was ook altijd zo'n spookje in bed, die kroop zijn hele bed rond in zijn slaap. Voor hem had ik niet eens een slaapzak met mouwen, maar hij heeft het nooit koud gehad zonder dekens. En wij hebben ons geen zorgen hoeven maken over het feit dat hij onder de dekens zou verdwijnen.

En ons jongste zoontje wordt er ook zo een. Die ligt ook al vanaf dat hij 2 weken oud was in een slaapzak omdat hij juist onder de dekens uitkroop, en het dus koud kreeg.

Verder heb ik geen ervaring met beeldbabyfoon of camera, dus kan je hierin geen voor- of nadelen geven.

Groetjes,
Susan

Hoi,

Sorrie, ook ik heb er geen ervaring mee.
Ik vind het persoonlijk nogal ver gaan. Ik begrijp je angst heel goed.
Maar hoe wil je dat doen dan? Snachts slaap je toch?
Ook ik ben altijd bang dat er wat gebeurd.
Maar er kan ook wat gebeuren, op het moment dat je net de deur van de babykamer achter je dicht trekt.
Ff bot gezegt.. maar in 5 min dat je niet kijkt, kan het gebeurd zijn.
En je kan niet 24 uur per dag elke minuut naar je kind kijken.
Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, maar je moet niet steeds in angst leven  dan vergeet je te genieten!
Mijn kleintjes liggen ook in hun pyjama in een slaapzak en verder niets. Een winterslaap met mouwtjes.
Of ik trek hem een romper met lange mouwen aan.
Denk er nogh maar heel goed over na!
Succes!

Hoi,

Hier de andere kant!
Wij hebben een beeldbabyfoon van luvion...........wat een uitvinding!!!
ik vind het heel geruststellend om Maudy te kunnen zien, ik kijk niet de hele dag op dat ding maar tegen de tijd dat ze wakker begint te worden of net in bed ligt vind ik het heerlijk om toch een beetje in de gaten te kunnen houden wat ze doet..
Ik ben er zelf een stuk rustiger door........

Je moet zelf bedenken wat voor jou het fijnste is, maar ik zeg doen!

Groetjjes Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008..

Terug
Bovenaan