beenkrampjes/groeipijn

Hoi,

Wat zielig dat de kleine nu al last van groeipijnen heeft zeg!

toevallig las ik gisteren in het blad Groter groeien een stukje over groeipijnen.

Ze adviseren sinaaspril als niets meer helpt. Verder het masseren van de pijnlijke gedeeltes. Eventueel een warm bad.

Ik weet niet of je al hebt gegoogled over groeipijnen? Wellicht dat je via die weg ook meer info kunt vinden.

Succes!!

Groetjes,
Rosanne
 
Mijn zoontje van 3 heeft er ook weleens last van, hij huilt dan hartverscheurend. Ik geef hem in zo'n geval een paracetamol en daarna slaapt ie rustig verder.
 
Hey!.. Hier even een reactie van een mama die zelf zó'n groeipijn heeft gehad... Dat ik t nog steeds voel!! Haha.. Je kan die pijn ook alleen maar begrijpen als je het zelf ook hebt gehad. Wat hielp het beste... Paracetamol kan altijd, om de spieren wat te laten ontspannen. Verder.. Benen helemaal buigen, dus voet naar de bil toen en dan over de bovenbenen wrijven. Als uk dat niet wil of daar teveel pijn voor heeft, dan op de rug laten liggen, dan wrijven, meer lange strijken maken dan echt knijpen/masseren. Net alsof je de spieren een beetje langer maakt. Meeste pijn zit vaak boven de knieën aan de binnenkant en op de bovenbenen. Liefst vanaf de knie naar boven strijken. Natte (vrij warme) handdoeken erop leggen als afsluiting (kan je ook mee beginnen ter ontspanning). Succes ermee... en belangrijkste tip.. Ýltijd helpen.. want ow ow.. groeipijn doet zo gemeen pijn, dat vergeet je nooit meer!
Liefs Judith
 
Terug
Bovenaan