beenlengteverschil

Volgens mij gaat het bij een beenlengteverschil om een heupprobleem waarvoor kinderen meestal een spreidbroek krijgen. Maar meestal wordt je dan eerst naar het ziekenhuiks verwezen voor een rontgenfoto hoor. Als de oorzaak in de heup zit is het in ieder geval goed te behandelen. Maar misschien zijn er wel meer oorzaken voor een beenlengteverschil.
 
Hallo,

Onze zoon van 6,5 maand heeft ook beenlengte verschil, ook de plooien lopen niet gelijk. Het cb heeft dit geconstateerd. Hij wordt nu verdacht van heupdysplasie. we zijn vorige weeek met hem naar het ziekenhuis geweest voor een echo en wachten nu op de uitslag. Daar kan het dus van komen, maar ook door de groei, en dan trekt het later wel bij, heb ik van meerdere mensen gehoord die hier ervaring mee hebben. Je kunt het cb eens vragen wat die erover zeggen wat je moet doen. succes.

Groetjes sieuwke
 
Mijn dochtertje had ook een cm verschil bij 4 mnd. Ik wist toen al dat ze ivm een heupafwijking foto's moest laten maken. Ze heeft dus nu een spreidbroek. Of dat lengte verschil nou echt te maken heeft met die heupafwijking moet nog blijken.
Ik zou eens een afspraak maken bij de huisarts en evt een verwijzing naar de kinderarts.
 
Hoi,
Inderdaad, "heupdysplasie" heet dat.Ook onze zoon is daarop gecontroleerd maar daar was uiteindelijk niets mee aan de hand.En de behandeling was inderdaad een spreidbroek geworden daar had ik al naar geinformeerd maar was dus niet nodig.
 
Onze dochter had ook beenlengteverschil en heeft nu een spreidbroekje. Ze is nu 3 maanden en het gaat goed, ze heeft er geen last van. Hoe lang ze het broekje moet dragen weten we niet.
 
Terug
Bovenaan