Beentje door bedspijltjes...

Mijn dochter slaapt in een ledikant in haar slaapzakje. Nu krijgt ze het sinds een paar dagen voor elkaar om een been (liefst 2 natuurlijk...) door de bedspijlen te doen. Ze blijven niet vastzitten of zo, maar ze krijgt ze zelf niet meer terug en begint dan te huilen. Slapen gaat dan niet.

Iemand een tip om dit te voorkomen? Ze is gewoon nogal actief...
Ik heb wel gelezen over het vastmaken van het slaapzakje, maar hoe doe je dat dan? Zo lang is het slaapzakje niet en ik voed nog 's nachts, dus het moet ook niet te veel gedoe zijn.
 
Wat ik doe, onze Eva is ook nogal bewegelijk namelijk, is haar slaapzakje om het voeteinde instoppen en een lakentje er overheen, maar dan tot ongeveer hooguit haar knietjes, dus echt om het instoppen wat te verstevigen, dit lijkt te helpen. Alleen de slaapzak instoppen helpt hier niet, die heeft ze zo los en gaat inderdaad dan ook met haar voetjes buiten het ledikantje, haha.
Kijken hoe lang het duurt voordat zij hier weer wat op vindt.
 
Hallo, ik zou de spijlen ergens mee bedekken ,met een dik laken of kleed zodat ze helemaal niet meer door de spijlen kan.
die stop je gewoon onder de matras en die hang je dan over het bed en stop je weer ergens vast onder het bed,snapje? ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
Of je maakt een extra houten plank wie je er aan de binnenkant langs de spijlen legt,en langs de matras op. Kun je ook nog leuke figuurtjes op schilderen en heeft je kleintje ook nog weer wat om naar te kijken.

succes!!
 
Met het risico dat het hysterisch overkomt. Ik zou de spijlen niet dicht maken. Als je kind er tegenaan komt te liggen ademt het zijn eigen uitgeademde lucht weer in. Dit is een van de oorzaken van wiegendood geweest. Vandaar dat dichte bedjes nu afgeraden worden en je alleen nog bedjes met spijlen kan kopen.
Ook zou ik de slaapzak niet onder het matras leggen. Ik denk dat dit soort dingen vanzelf weer overgaan. Je kind krijgt vanzelf door dat het niet echt lekker ligt en je steeds moet wachten tot
iemand je komt helpen. Net als rollen naar de buik en dan huilen, ook dat gaat over. Ze leren vanzelf een keer terug rollen. Tot het zover was ging ik er iedere keer maar weer uit.
 
Ik ben zelf ook erg beweeglijk in mn slaap. En als ik dus te strak ingestopt lig, word ik steeds wakker, of ben ik 's-ochtends echt niet uitgerust. Het lijkt wel of ik mezelf dan niet kan ontspannen.
Mijn dochter van 9 maanden heeft precies hetzelfde. Ik heb ook al eens geprobeerd op het slaapzakje in te stoppen onder het matras, maar als ze al in slaap viel, was het na 1 slaapcyclus van 3 kwartier weer brullen ipv lekker doorslapen.Na een week trok ze zelf het slaapzakje weer los....
Dus ik ga vaak kijken als ze huilt. Het is elke keer weer een verrassing. Dan ligt ze op haar buik, of met haar hoofdje aan het voeteneind, helemaal overdwars, of een combinatie hiervan....
En dan is het weer twee weken over, en blijft ze netjes op haar rug liggen.

Volgens mij is het gewoon iets wat kindjes moeten leren en als je allerlei trucjes gaat uithalen om ze te laten slapen, duurt het des te langer voordat ze geleerd hebben het zelf op te lossen....
 
Terug
Bovenaan