beetje angstig, kan iemand helpen???

Hallo allemaal,

heb onlangs ook al even kort een berichtje geplaatst.

Ben beetje in angst, heb vorige week woensdag een kleine druppel bloed verloren bij het plassen, verder iets bruin.

zaterdagochtend nadat ik even heb  gestoeid (had ook eigenlijk iets te strakke broek aan) had ik heel donker rood/bruin (meer bruin als rood) bij het afvegen, daarna is ruim halve dag bruin bij afvegen gebleven.

Nu gistermiddag +/- 3 kwartier na harde ontlasting, weer hetzelfde, papiertje zat behoorlijke veeg op met donker rood/bruin  (weer meer bruin) nu nog een poosje bruinverlies gehad. druppelt niet, alleen bij afvegen.

weet niet meer of ik nu wel of geen kwaaltjes meer heb. ben nog wel moe, nog steeds lastige ontlasting en redelijk gevoelige borsten. nu heb ik wel een hele fijne bh aan dus misschien.

Maandag mag ik naar VK voor eerste echo. ben nu 6 enhalve week. vind het erg spannend, maar ben ook erg angstig. Kan dit iets zijn wat erbij hoort of moet ik me toch zorgen gaan maken?? ik weet het echt niet, bij 20 á 30 % van de vrouwen komt dit voor, maar zit zo in twijfel.

Kan iemand mij helpen?????????

Liefs Sylvia

Hoi Sylvia,

Het zijn op zich wel logische momenten om bloedverlies te hebben, dus het kan gewoon met een betere doorbloeding van de baarmoeder(mond) te maken hebben. Als het mis is, kan dat met weinig bloedverlies en bijna geen pijn gepaard gaan (was bij mij wel zo). Niet om je bang te maken, maar wel om reëel te zijn. Zoals jij het beschrijft denk ik dat het wel goed zit, hoor. Maandag zal je het weten, tot die tijd: Heel veel sterkte!

Groetjes, Kaskes

Hoi Sylvia,

Klinkt als oud bloed dat nog nar buiten komt. De baarmoeder is nu beter doorbleod en er kan een harvaatje knappen. Dat geeft dan idd een klein beetje bloed dat er na een tijdje uitkomt als rood-bruine afscheiding. Klinkt niet echt als iets om je zorgen over te maken. Heb zelf 3 mk achter de rug en die gingen met 1,5 dag flink bloedverlies gepaard. Deze zwangerschap weer continu bloedverlies (elke dag) maar ons wondertje doet het toch prima. Er blijkt een hele plas bloed buiten de vruchtzak te zitten. Maar heeft dus niets met ons kindje te maken.

Ik duim voor je dat de tijd voorbij vliegt en je snel een mooie echo krijgt waarop je jullie wondertje kunt zien. Sterkte met de onzekere  periode tot je eerste echo. Hopelijk ben je weer een beetje gerustgesteld.

groetjes,
Dion  

Terug
Bovenaan