beetje angstig wie kan mij helpen???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

heb onlangs ook al even kort een berichtje geplaatst.

Ben beetje in angst, heb vorige week woensdag een kleine druppel bloed verloren bij het plassen, verder iets bruin.

zaterdagochtend nadat ik even heb  gestoeid (had ook eigenlijk iets te strakke broek aan) had ik heel donker rood/bruin (meer bruin als rood) bij het afvegen, daarna is ruim halve dag bruin bij afvegen gebleven.

Nu gistermiddag +/- 3 kwartier na harde ontlasting, weer hetzelfde, papiertje zat behoorlijke veeg op met donker rood/bruin  (weer meer bruin) nu nog een poosje bruinverlies gehad. druppelt niet, alleen bij afvegen.

weet niet meer of ik nu wel of geen kwaaltjes meer heb. ben nog wel moe, nog steeds lastige ontlasting en redelijk gevoelige borsten. nu heb ik wel een hele fijne bh aan dus misschien.

Maandag mag ik naar VK voor eerste echo. ben nu 6 enhalve week. vind het erg spannend, maar ben ook erg angstig. Kan dit iets zijn wat erbij hoort of moet ik me toch zorgen gaan maken?? ik weet het echt niet, bij 20 á 30 % van de vrouwen komt dit voor, maar zit zo in twijfel.

Kan iemand mij helpen?????????

Liefs Sylvia

Hoi Sylvia,

wat vervelend dat je je zo onzeker voelt, wees gerust, dat heeft iedere aanstaande moeder hoor. D'r zijn heel veel redenen waarom je bloedverlies zou kunnen hebben. Vaak wordt gezegd dat als je geen krampen hebt of zoveel helderrood bloed, dat het lijkt op normale menstruatie, je je geen zorgen hoeft te maken.

Helaas is er gewoon niets anders voor je te doen dan afwachten. Met 6 weken kunnen ze volgens mij alleen je kindje zien met een inwendige echo, ik weet niet of jouw vk dit kan of dat ze/hij je door wil sturen naar het ziekenhuis. Je kunt ze altijd even bellen als je erg onzeker bent, daar zijn ze voor hoor. Gewoon doen.

Een aantal redenen voor je bloedverlies zou kunnen zijn: een gesprongen adertje in je baarmoedermond, deze raakt heel erg goed doorbloed en daar kan een adertje van knappen, maar je harde ontlasting, hard persen kan ook leiden tot bloedverlies. Ik heb zelf bij beide zwangerschappen (ben nu zwanger van mijn tweede) bloedverlies gehad, ze konden het dit keer zelfs zien op de echo, maar niets om me zorgen om te maken.

Niet te veel gaan zoeken op het internet, daar word je alleen maar heeel onzeker van en het zegt niets over jouw situatie.

dikke knuff

Esther mama van Rêve 12-9-2006 en ivv pukje 17-4-2008

Hoi Sylvia,

wat vervelend dat je je zo onzeker voelt, wees gerust, dat heeft iedere aanstaande moeder hoor. D'r zijn heel veel redenen waarom je bloedverlies zou kunnen hebben. Vaak wordt gezegd dat als je geen krampen hebt of zoveel helderrood bloed, dat het lijkt op normale menstruatie, je je geen zorgen hoeft te maken.

Helaas is er gewoon niets anders voor je te doen dan afwachten. Met 6 weken kunnen ze volgens mij alleen je kindje zien met een inwendige echo, ik weet niet of jouw vk dit kan of dat ze/hij je door wil sturen naar het ziekenhuis. Je kunt ze altijd even bellen als je erg onzeker bent, daar zijn ze voor hoor. Gewoon doen.

Een aantal redenen voor je bloedverlies zou kunnen zijn: een gesprongen adertje in je baarmoedermond, deze raakt heel erg goed doorbloed en daar kan een adertje van knappen, maar je harde ontlasting, hard persen kan ook leiden tot bloedverlies. Ik heb zelf bij beide zwangerschappen (ben nu zwanger van mijn tweede) bloedverlies gehad, ze konden het dit keer zelfs zien op de echo, maar niets om me zorgen om te maken.

Niet te veel gaan zoeken op het internet, daar word je alleen maar heeel onzeker van en het zegt niets over jouw situatie.

dikke knuff

Esther mama van Rêve 12-9-2006 en ivv pukje 17-4-2008

Terug
Bovenaan