beetje bang

A

Anoniem

Guest
hoi

wij willen heel graag een tweede kindje we zijn al de trotse ouders van een dochter van 20 maanden.

nu is er eigelijk een ding dat mij tegenhoudt en het klinkt misschien raar maar ik zie ontzettend op tegen de zwangerschap.
bij de eerste zwangerschap heb ik echt helemaal nergens last van gehad geen misselijkheid helemaal niets nu ben ik dus ontzettend bang dat een tweede zwangerschap dus precies het omgekeerde zal zijn.
dus dat ik dan alle kwaaltjes krijgt die ik de eerstekeer niet heb gehad.

en ik weet dat je er iets heel moois voor terug krijgt maar toch maak ik me ontzettend gek erover.

wat waren jullie ervaringen hiermee wat waren de verschillen tussen de zwangerschappen????

groetjes debby

Hoi,

volgens mij is er niks van te zeggen. Elke zwangerschap is anders. Bij mijn eerste ben ik een paar weken flink misselijk geweest, maar nu zwanger van nr 2 misschien maar 3 daagjes en dan maar een beetje.

Hoe zwaar het ook af en toe is, zwanger zijn, het is het uiteindelijk wel waard, zoals je weet! Dus ik zou me niet al te druk maken en er gewoon voor gaan als jullie graag willen.

Je krijgt van te voren niet op een briefje hoe het zal gaan. Mischien maar beter ook, want wie weet hoeveel prachtige kindertjes er dan niet geboren zouden worden!

Groetjes,
Mienetje
(25 wkn)

Hoi,

Mijn zwangerschappen zijn vrijwel gelijk verlopen, ik had bij beide nergens last van. Merkte alleen bij de tweede dat het   wat zwaarder was, omdat je er al een hebt rondlopen die ook aandacht wilt.

Groetjes, Manon

Hoi,

Ik herken wel een beetje jou verhaal, ik heb me ook echt over een drempel moeten zetten, maar dan omdat mijn eerste zwangerschap niet zo gewelig was. Heel erg veel misselijk en continu last van maagzuur. Maar uiteindelijk de stap gezet en toen ik eenmaal zwanger was had ik er geen last meer van. Wat ik wel had, toen de eerste weeen zich aandienden.... dacht ik SSSSHIIIIIITTTT Zo voelde het ook alweer!!!! Moet ik dit echt nog een keer doormaken????
En nu, zie hier, ik ben voor nummer 3 bezig, zomaar zonder pardon en zonder erover na te denken!!!!

hoi allemaal.
ik herken het wel een beetje,
mijn eerst zwangerschap ging eigenlijk redelijk vlekkeloos tot de laatste weken.
week 36 ging ik heel veel vocht vasthouden, in week 37 schoot mijn bloeddruk naar
177/ 96 maar had nog geen zwangerschapsvergiftiging. moets om de dag naar de vk.
tot week 38 toen voelde ik hem nauwelijk.
zou die maandag naar het zh gaan voor een ctg. maar die nacht braken mijn vliezen. en die woensdag werd tygo geboren.
 nu zul je denken dat valt wel mee idd dat is ook wel zo.
maar tygo is geboren met een hartafwijking. klinkt ernstiger   maar hij doet ht suppergoed hij was 4 maand toen hij werd gedotterd en geopereerd aan zijn liesbreuk. dotteren was mislukt. (achteraf maar goed ook). zal jullie het hele verhaal besparen.
 maar nu we bezig gaan voor een 2de komt het wel weer om het hoekje kijken.

zal alles wel goed gaan, zal ik wel een gezond kindje krijgen??

poohbeer

hoi

bedankt voor jullie reacties.
ik wil echt heel graag en ik ga er nu ook voor we zien wel wat het brengt.
ik zie al dat echt geen een zwangerschap het zelfde is maar ik ben gewoon angstig dat deze zo tegen zal vallen maar voor hetzelde geld valt ie me net zo mee als de eerste en ja als je ziet wat je er voor terug krijgt dat is natuurlijk het mooiste wat er bestaat.

groetjes debby

Terug
Bovenaan