Beetje bang!

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mijn geruste kan stellen.
Ik ben nu 16 weken zwanger en heb nu al twee keer een heel klein beetje bloed verloren.
Eén keer na een vrij partij en 3 weken
later een heel klein beetje na het afvegen na toilet gebruik.
Heb ik reden om me zorgen te maken of hoort dat er ook bij??
Ik hoop dat iemand reageert ik.

Liefs Mimi
 
hoi Mimi,

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb daar ook last van gehad (al was t bloed bruinnig) en heb voor alle zekerheid de verloskundige gebeld.
omdat de baarmoedermond en vagina nu extra goed doorbloed zijn kan er bij sex of harde ontlasting wel eens een adertje springen. Houd wel in de gaten of t bloeden niet aanhoud of toeneemt, want dan moet je zeker even contact opnemen met de verloskundige.

succes en groetjes,
Monique
 
Ik zou zeker voor de zekerheid je verloskundige bellen. Zelf heb ik in de eerste helft van de zwangerschap een paar keer bloed verloren, een keer zelfs veel, maar kleine heeft gelukkig alles doorstaan.

Je heel erg zorgen maken is echter zeker niet goed, en als er wat meer bloed verloren word is het heel fijn dat ze met een echo meteen kunnen zeggen of het op dat moment nog goed zit of niet.

Een klein beetje na vrijparty lijkt mij niet gevaarlijk, maar bespreek het wel met je verloskundige.
 
Hoi,

Ik zou me absoluut geen zorgen maken (makkelijker gezegd dan gedaan).
Ik heb ook ervaring met bloedverlies en schrok ook steeds, maar zolang het weinig is en je geen kramp, ed heb is het waarschijnlijk een gesprongen adertje ofzo.
Zie ook in boeken, bloedverlies in zwangerschap, of op internet.
Daar kan je lezen wanneer je je zorgen moet maken, en dat het veel vaker voorkomt zonder dat het wat betekend.
Succes hoor, gr Tanja
 
Hoi,

Ik heb er ook last van, bij mij bleek bij een inwendige echo dat de placenta voor het geboortekanaal zat. Kan nog omhoog schuiven en anders moet ik met een keizersnede bevallen. Als dat hte ergste is vind ik het ook geen probleem. Misschien kun je dit uitsluiten met een echo. Succes.

Anita
 
Terug
Bovenaan