Beetje bang!

Hoi nou vandaag 30 weken best bijzonder en ook heel blij nu word het aftellen, maar als ik denk aan de bevalling pfffff dan ben ik best wel een beetje bang hebben jullie dat ook????

Ik ben bij de eerste niet echt bang geweest ik dacht ik laat het over mij heen komen en het werd een gewone bevalling met natuurlijk alle pijnen, bij de tweede werd ik ingeleid en dat vond ik toch wel zo heftig het ging gelukkig wel snel maar ooojee wat vond ik ze de weeen zwaar ze vlogen om mijn oren en had gewoon geen tijd om even na te denken.
Gelukkig was mijn dochter toen wel in 1pers wee geboren en ik was echt zooo blij dat het achter de rug was.
En nu ja krijg ik echt de kriebels als ik hier weer allemaal aan denk en ben ik dr best bang voor?
Zijn er al hier meiden ook die al een derde hebben?? en was de bevalling bij de derde makkelijker???
Groetjess Mina

Hoi Mina,

Ik ga nu ook voor de derde dus ik kan het je helaas niet zeggen. Ik vind de bevalling ook super eng hoor!
Ik zit echt te twijfelen, thuis of in het zh.
De eerste 2 zijn thuis geboren, maar daar woonden we in een stad, dicxhtbij het zh dus en nu wonen we in een deurp (haha) 20 min. rijden van het zh vandaan, dat vind ik een eng idee. Al vind mijn vk dat ik me geen zorgen moet maken....

Eerste duurde een dag, tweede kwam binnen 2 eneenhalf uur, maar ook heel heftige weeen idd.....dus ben benieuwd! Vk zegt dat derde ongeveer zelfde zal zijn als tweede dus....

hoor wel niet, heb ik november vorig jaar de 3e gekregen en hier was de 3e bevalling echt de beste...
Oke het doet sowieso pijn en leuk is anders... maar ondanks de weeen was het best een relaxte bevalling.

Om half 3 's middags had ik echt zoiets: ja het is begonnen en direct weeen om de 1 a 2 minuten, binnen no time 5 cm ontsluiting en ondertussen maar door het huis lopen en doen.
4 uur richting zhuis en even na half 5 was onze 3e knul geboren. 4700 gram schoon aan de haak en 55 cm lang, maar nog geen 4 minuten geperst en zonder kleerscheuren uit de strijd gekomen.

Enige minpuntje vond ik... de naweeen.
Die waren deze keer echt enorm heftig, tot spugen aan toe de eerste nacht na de bevalling.
Maar ja... je kan niet alles hebben ;-)

groetjes,
Marije mv 3 jongens

Ik begin er langzaam meer naar toe te leven. Lees nu ook af en toe de forums van september en verder.
Soms moet ik er niet aan denken en aan de andere kant: de eerste was heel zwaar en de twee ook heel pittig, maar iets beter. Ik weet er nu iets van en ook weer niet. Allebei kruinligging. 1e na een hele zware nacht met weeënopwekkers+ ochtend. Toen lang persen. Toen vacuum. Toen Keizersnee.
Tweede geen weeënopwekkers, dus weeën waren zeker zwaar, maar zaten iets meer uit elkaar. Lang persen en uiteindelijk nét met vacuum en flinke knip gered.

In november zal ik weer aan de gyn zijn overgedragen. Dan maar 'ns vragen of ik blijkbaar zo ben gebouwd dat bij mij kruinligging het prettigst is voor de baby. Ze hadden allebei kleine hoofdjes en het paste er al niet dan wel nauwelijks doorheen. Misschien kunnen ze nog een echo maken om te meten.

Vorige keer had ik rustig de tijd om de oudste bij mijn ouders te brengen en zelf daar weer in bed te stoppen. Ik weet niet of dat deze keer zal lukken. Als het nodig is komen mijn ouders bij ons thuis slapen, dan kunnen de meiden in bed blijven.
Vanwege keizersnee moet ik toch naar het zh.

Groeten,
Tamar

Dit wordt mijn eerste, dus enigszins wil ik helemaal niet aan de bevalling denken!
Brrr.... dan krijg ik echt het gevoel van, wat als het héél lang gaat duren en het kindje niet wil komen of als blijkt dat het niet gezond is of... nou ja, vul maar in.

Anderzijds laat ik het maar gewoon over me heen komen en wachten we het moment maar af...

Ik weet helemaal niets meer van de ontsluitingsweeen! Om 5 over 12 's middags kwam ik van het een op het andere moment in een ruggenweeenstorm en ik weet het pas weer toen we iets voor 3 uur bij het stoplicht bij het ziekenhuis stonden. Mijn zoontje was een sterrenkijkertje.... dus heel makkelijk ging het niet!
Zal de details besparen voor degene die voor de eerste keer gaan!!! ;o) Stel je maar voor dat hij er via de achterkant uit wilde komen!
Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik voor een thuisbevalling wil gaan....
Woon dichtbij een zkh maar het lijkt me ook wel lekker om gewoon thuis te zijn en makkelijker met mijn zoontje!

En volgens mij is elke bevalling weer spannend en anders! Of het nou de eerste of vierde is....
Ik heb er helemaal nog niet tegenop gezien omdat de eerste geen traumabevalling was maar ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe ook wel wat gezonde spanning voel voor de 2de keer!!!

Tot later
Joyce

Terug
Bovenaan