Beetje bloed verloren

Hallo dames,

Nadat ik gisterenavond naar de wc ben geweest merkte ik dat ik een beetje bloed was verloren. Schrikken natuurlijk. Heb de VK gebeld en die vertelde dat als het in de loop van de dag bruin wordt (oud bloed) dat ik me dan niet echt zorgen hoef te maken.

Volgens mij is het vandaag al een beetje bruin. Maar toch, ik word er wel heel onzeker van. Wie herkent dit? Ik had het toentertijd met mijn zoontje ook en dat is wel goed gekomen maar toch.

Hey juffrouw,
Ik herken je klachten, ik heb het zelf vanochtend ook gehad en vorige week ook. Misschien is er een bloedvaatje geknapt of kun je voor jezelf een reden bedenken voor je bloedverlies. Of misschien heb je, net als mij, een zeer gevoelige baarmoedermond. Als je daar eenmaal een wondje hebt gehad herstelt zich dat heel moeilijk.  
Bloedinkjes komen vaak voor en zolang je geen krampen krijgt of heftiger begint te vloeien is er niet veel aan de hand meestal.
Ik kan dat nu makkelijk zeggen, maar het helpt mij mezelf gerust te stellen als ik bedank wat het kan zijn. Ik houd er voor mezelf rekening mee dat ik er de hele zwangerschap wel last van zal blijven houden. Ik zal er iedere keer wel weer van balen en even weer het ojee gevoel krijgen, maar kennelijk hoort dit bij mij.
Ik wens je heel veel succes en hoop dat je jezelf ook een beetje gerust kunt stellen. En blijf gewoon lekker van je af krabbelen op dit forum!  

Hi juffrouw,

Bruin bloed komt volgens mij heel vaak voor. En als je je echt zorgen makt kun je vaak wel doorverwezen worden voor een echo zodat ze alles even kunnen checken.
Succes ermee!

Groetjes Jannie

Hallo,

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en ik heb hetzelfde als jou gehad. Ik heb het twee keer in deze zwangerschap gehad. Ik ging naar de wc en na het afvegen zeg maar zag ik een heel klein beetje bloed op het wc papier. Dat is ook de enige plaats waar ik het gezien heb. Het was gelukkig nooit zo erg dat ik het in de wc zag liggen. Het duurde dan hooguit een dag of drie en was dan ook meteen wel weer bruin. Omdat ik er verder geen krap ofzo bij had heb ik de verloskundige ook niet gebeld. Als je op internet of waar leest, dan zie je dat het wel vaker voor schijnt te komen. Dus zolang je geen kramp hebt of naast helder bloed ook wat 'slierten' verliest zou ik me er niet al te druk om maken. Ik heb woensdag een echo gehad en we zegen een mooie hartslag, ik hoop voor jou dat je dat straks ook te zien krijgt

Groetjes Natasja

Hoi, helpt wel he te horen dat anderen het ook hebben gehad, nou same here! Ik heb ook zelfs een dag of drie last gehad van wat bloederige(bruine) afscheiding. Bah, wat klinkt dat vies!!!
Ik was ook onzeker, maar het zal allemaal wel meevallen. Kan ook zijn doordat je hebt gevreeen. Kan overigens ook geen kwaad!

Hi allemaal,
Zoals ik al eerder schreef heb ik vaker last van die afscheiding. Gister schreef ik er al over en ook vanochtend was het weer ff schrikken bij het naar de wc gaan. Ik kom het ook alleen maar tegen bij het afvegen en dan is het een keer helder rood, daarna begint het donkerder te worden. Ik schrik iedere keer nog wel, maar zet het daarna ook wel van me af. Weet je waar ik het meest van baal? Als ik die afscheiding heb wil ik liever niet vrijen, omdat ik me zo vies voel, maar dan heb ik ook wel eens gewoon in.....
Hopelijk is het over een paar weekjes afgelopen, dan hebben we de 12 wk gehad.....
Groetjes!

Terug
Bovenaan