beetje bloedverlies

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben Joet en ben en nieuw hier! (Was al wel bekend met het forum 'zwanger worden'). Uiteraard was ik dolgelukkig toen bleek dat ik zwanger was. Maar nu maak ik me toch een beetje zorgen. Ik heb sinds een weekje last van bruine afscheiding. Het is duidelijk oud bloed, maar steeds een heel klein beetje. Ik zie het alleen op het toilletpapier of ietsjes op het inlegkruisje. Sorry voor de details, maar ben benieuwd of iemand dit herkend.
Ik heb verder geen buikpijn en voel me hartstikke zwanger (misselijk ed).
Ik hoop echt dat iemand me iets meer kan vertellen. Ik ga de komende week op vakantie en wil zo graag genieten...

Ps: Ik heb 24 sept pas de eerste echo.

Alvast bedankt en wat is het toch fijn hier je verhaal even kwijt te kunnen!

lfs Joet

hoi joet

oud bloed?? klinkt mij in de oren als een innestelingsbloeding. Niks ernstigs dus. Zolang het niet gepaard gaat met buikkrampen is het meestal niet zo erg. maar als je twijfelt kun je beter je verloskundige even bellen zij zijn ervoor.
hoe ver ben je?

groetjes erica
37wk

Dank je voor je reactie.
Wat betreft een innestelingsbloeding, zou kunnen, maar ik ben al wel 7 weken zwanger. Vindt dat wel wat laat en lang duren....
lfs joet

hoi joet

Ik heb het zelf ook gehad. Wil je niet ongerust maken maar bij mij begon het met oud bloed en toen heb ik ook de verloskundige gebeld en zij zei dat zolang het oud bloed was en het niet gepaard ging met krampen het niks was. (behalve innesteling) maar later die week kreeg ik toch krampen en is het toch mis gegaan. Dus waarschijnlijk is het bij de innesteling mis gegaan. Maar dat hoeft bij jou natuurlijk niet het geval te zijn. Maar bij mij begon het bij 8 weken (de innestelingsbloeding dan) dus volgens mij kan het dus gewoon.
Maar zoals ik al zei ik ben geen dokter dus ik zou gewoon bellen. Daar zijn ze toch voor. Misschien mag je al langs komen. dan kunnen ze kijken.
Nou meid sterkte. ik hoop dat het niks is........ Laat je het nog even weten???
maar 24 september voor echo?? bedoel je 24 oktober???

groetjes

Hoop inderdaad dat het bij mij goed afloopt. En je hebt gelijk, de echo heb ik 24 okt. Ik kijk de vakantie even aan en bel daarna eventueel de verloskundige. Dank je en ...wordt vervolgd.
lfs joet

Hoi,

Ik heb in de 9e week ook wat bloedverlies gehad (beetje rood en rest bruin). Was ook heel weinig. Ik heb wel de vk gebeld omdat ik me zorgen maakte.Ook zei vertelde me, wat ook al geschreven is, dat als je geen krampen hebt en het meer wordt, wrs niks is. Ik kon wel met spoed een echo laten maken en er was - gelukkig- helemaal niks aan de hand en ze konden ook geen oorzaak vinden.Wrs is er gewoon een bloedvaatje gesprongen. Dit kan nl heel goed,omdat je baarmoeder extra doorbloed is en met inspanning, zoals fietsen, ontlasting, sex... etc, kan zo'n vaatje springen.
Probeer er een beetje rust in te vinden. Het kan heelgoed niks zijn. aan de andere kant - hoe lullig ook- als het niet goed is, houd je het helaas niet tegen.
Als je het niet vertrouwd gewoon de vl bellen. Heb ik ook gedaan en heeft mij dus veel geruststelling gegeven en ze namen me ook echt serieus.

Groetjes Anoek

He Joet,

Zolang het idd bruin is en maar zo'n klein beetje, is er niets omje zorgen over te maken. Heb het zelf ook gehad 3 dagen na mijn positieve test (dat was overigens meer dan alleen bij het afvegen) en afgelopen dinsdag hebben we een fantastisch mooi wondertje met kloppend hartje kunnen zien op de echo met 6w3d.
Bruine afscheiding is meestal oud bloed, dat duid op een innestelingsbloeding ofeen haarvaatje dat geknapt is in je baarmoeder of rond je baarmoedermond (alles is nu beter doorbloedt dus dat kan makkelijk gebeuren. Als het helder rood bloedverlies (evt met klontertjes) wordt is het verstandig om contact op te nemen met je VK en te laten nakijken of er iets ernstigs aan de hand is.
ik hoop dat dit je enigzins gerustkan stellen. Geniet lekker van je vakantie en we duimen voor jullie dat jullie daarna een mooie echo mogen hebben!

groetjes,
Dion

(na 3mk nu 7w1d zwanger van ons 1e wondertje)

Hey,

Al sinds de 4e week heb ik regelmatig last van beetje bruinige, soms rozige afscheiding. De eerste keer was ik zó overstuur dat ik zeker wist dat 't misging maar tot nu toe gaat het nog helemaal goed. Ik zit nu in de 8e week maar moet wel elke dag een inlegkruisje in voor 't geval dat. Maar zolang het inderdaad niet met krampen en erg veel bloed gepaard gaat (en m'n borsten nog steeds érg zeer doen) maak ik me maar geen zorgen meer. Er zijn vrouwen die de hele zwangerschap bloeden geloof ik. Dus don't worry to much en sterkte!

Terug
Bovenaan