Beetje bruinverlies, grote schrik !

Ik zit nu in de 6e week, en vanmorgen ben ik behoorlijk geschrokken. In mijn onderbroek zaten twee kleine bruine vlekjes. Daarna in de loop van de ochtend nog heel klein beetje lichtbruin. Verder niets, ook geen buikpijn. De assistente van de huisarts zei dat dit vaker voor kan komen in het begin van de zwangerschap. Ik heb op 28 mei de eerste (inwendige) echo. Maar ik ben zo geschrokken en zat er even helemaal door. Zoals ik al in eerder bericht schreef, ik vind het zo spannend. Hebben jullie hier ervaring mee ? Komt het vaker voor ? Het is mijn eerste zwangerschap en allemaal zo nieuw.
 
Ik heb het met m'n eerste zwangerschap ook gehad.
Dat noemen ze dan innestelingsbloed.
Als het niet veel is en je geen krampen hebt, kan het (geloof ik) niet zo heel veel kwaad.
Ik hoop dat het hierbij blijft en dat je volgende week een mooie echo te zien krijgt.
Succes!

 
Hoi Petra,

Ik ben nu 11,5 weken zwanger en had in week 6 precies het zelfde als jij, een klein beetje bruine afscheiding en geloof me, ook ik was meteen in alle staten! Zolang het geen grotere hoeveelheden helder roze/rood bloed worden kun je er vanuit gaan dat het idd gewoon een innestelingsbloeding is, dit komt, zeker in week 6/7 vaak voor en is eigenlijk een goed teken (je babytje klemt zich stevig vast aan je baarmoeder!). Ik weet hoe moeilijk het is, maar blijf uitgaan van het goede en probeer een beetje afleiding te zoeken, des te sneller is het de 28e!

 
Hoi Petra,

Helemaal herkenbaar. Ik had het 2 dagen na mijn positieve test en nu ben ik 6 weken zwanger, had ik het vanochtend weer. De verloskundige zegt inderdaad zolang er geen helderrood bloed komt kan het geen kwaad.

Ik heb er trouwens ook geen krampen bij ofzo hoor. Maar maak je niet al teveel zorgen. Ik moet nog tot 11 juni wachten voor eerste keer vk...

Voor je het weet is het de 28ste!

Liefs,
 
Lieve Petra,

Ik snap dat je je zorgen maakt. Je wilt natuurlijk geen miskraam. en bruin bloed geeft toch een rotgevoel, stel dat het fout gaat. Logisch dat je je zorgen maakt.
Ik heb zelf een miskraam gehad en dit begon ook met bruin bloed in de morgen. maar 3 uur later werd dit al helderrood en er kwam steeds meer bloed. Pas 's avonds kreeg ik enorme krampen en verloor ik veel dik rood bloed.

Ik schrijf dit niet om je bang te maken, maar dan weet je dat een miskraam een heel ander beeld is. Dan wordt het steeds meer, steeds roder en je krijgt giga-buikpijn. dat is bij jou niet het geval.

Ik hoop voor je dat het snel weer over is! dan kun je er vanuit gaan dat het goed zit. Mijn zus had het ook met 6 weken. 1 dag bruinverlies... er was niks aan de hand... een gezond meisje gekregen.

Sterkte hoor! Zoiets heeft gewoon impact op je geluksgevoel... het hoort bij de eerste weken. Zeker 50% van de vrouwen maakt dit door. Ik bedoel licht bloedverlies. Maar leuk is anders en het is zo verwarrend.
 
Hoi Bloempje27,

Bedankt voor je reactie, en wat vervelend van je miskraam ! Het is bij mij nu helemaal over, niets meer te zien. En ik hoor van veel kanten dat het inderdaad vrij "normaal" is. Maar het is inderdaad erg verwarrend en vervelend. Het is ook iets waar je totaal geen controle over hebt. Dat maakt het (in ieder geval voor mij) ook moeilijk. Ik tel de dagen af tot de echo, nu nog minder dan een week. Ik krijg een vroege echo omdat ik m.b.v. een kliniek zwanger ben geworden. Als alles goed is, sluiten hun het af en ga ik naar de verloskundige. Dus nog even wachten. Maar nogmaals bedankt voor je bericht. groetjes, Petra
 
Terug
Bovenaan