Beetje de weg kwijt ?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik open even een nieuw topic,</p><p>Mijn man en ik runnen samen een redelijk druk bedrijf en hebben besloten te gaan voor ons 1ste kindje, spannend! Echter we zijn niet het jongste koppel meer ik 34 hij 41 ?. Na 15 jaar spiraal eruit, en eerst 2 x 24 dagen toen 21 laatste keer 35 dagen! </p><p>Afgelopen keer  dacht ik toch echt zwanger te zijn want ik was al 13 dagen overtijd, maar helaas toch ongesteld geworden. Laatste cyclus was dan blijkbaar 35 dagen. Nu las ik hier dat men ovulatie testen gebruikt om je eisprong te vinden. Aangezien ik niet echt weet wat het bij mij is zal ik dit deze maand proberen. Mssn beetje domme vraag dan maar hoe gaat dat in zn werk. Moet je de sticks gebruiken vanaf dat je niet meer ongesteld bent of eerst week wachten? En dan met de smiley meer sporten of ? Dan vanaf de eerste smiley is je eisprong op komst ? </p><p>De vorige keren hebben we het op de gok gedaan. </p><p>Ik ben nieuw in deze prachtige wereld van zwanger worden maar heb er echt niet zoveel verstand van.</p><p>Wie kan mij helpen? </p>
 
Hi Hannah, 
Ik vind de ovulatietests erg fijn. Sommigen vinden het stressvol, maar ik juist ontspannend, omdat ik weet dat ik het niet mis. Ik ben ze gaan gebruiken vanaf het einde van mijn menstruatie, ergens vanaf de zesde/zevende dag van de nieuwe cyclus. Ik gebruikte ook al een paar jaar een app om te weten wanneer mijn volgende menstruatie komt en die app heeft ook een inschatting wanneer mijn ovulatie plaats zal vinden. Erg handig, maar het klopte niet ? volgens die app was mijn ovulatie iets van 3 dagen eerder dan wat die sticks zeiden. Ik heb die ovulatietests van de eerste site gehaald die ik vond, een pak van een stuk of 25. Geen bekend merk of iets, ook niet digitaal. Elke ochtend getest en toen het lijntje een stuk donkerder werd 2x per dag. Het was wel zo dat er elke dag een licht streepje stond, maar volgens de verpakking is het ook normaal, pas een donkere lijn heb je nodig. En als die donkere lijn komt, komt je eisprong binnen 24-48 uur. Eigenlijk zodra je dat lijntje ziet, is het tijd om te beginnen met je vriend ;) Het zaad heeft ook nog even tijd nodig (iets van 8-12 uur) om zich voor te bereiden in je lichaam en kan tot 5 dagen overleven. 
 
Succes! 
 
Hoi hoi 
ik heb een paar dozen bij de action gehaald en begin vanaf dag 10 ongeveer! Elke dag vanaf een uur of 11 niet meer plassen en dan eind vd middag test ik. Ik zie hem langzaam donker worden en als hij net zo donker is ongeveer doen we het extra. Maar evengoed doen we het wel elke twee drie dagen. Maar nu m’n derde ronde dus het helpt nog niet echt haha! 
 
Okidoki maar het maakt bij een ovulatie test niet uit of je sochtends of middag plas? Gezien ons werk kunnen we alleen snachts sporten ? dus als het staafje begint te kleuren dan is je sprong op komst 
 
En ja die Kalender had ik ook. maar ik gebruik hem nu alleen om in te vullen hoe en wat om het een beetje bij te houden. Maar kloppen deed het bij mij ook niet denk ik
 
Dus ik kan in de ochtend testen en dan als ie kleurt in de nacht sporten of zou ik dan al te laat zijn? Gezien je eitje 12 uur overleeft 
 
Ik weet niet of het uitmaakt qua tijd wanneer je test. Volgens mij was het inderdaad niet met je ochtendurine, maar dat staat waarschijnlijk op de verpakking zelf. Ik heb iig gewoon ‘s ochtends getest. Het streepje werd op een ochtend een stuk donkerder (1 april) en de volgende ochtend nog donkerder. 3 april ‘s ochtends vroeg voelde ik scherpe pijn aan één van de zijkanten van mijn buik. Ik heb toen ook temperaturen bijgehouden en weet dat mijn eirsprong op 3 april was, want 2 april een scherpe daling gehad, dus net voor de eisprong. Beide dagen ‘s avond gezellig gedaan en dat was voldoende :) Nu al 27 weken zwanger ???
 
Terug
Bovenaan