Beetje dubbel...

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Ik zit met een beetje dubbel gevoel deze ronde (ronde 16) Omdat wij nu weten dat de kans bij ons op een natuurlijke zwangerschap erg klein is (niet uitgesloten) ga ik met een beetje vreemd gevoel m'n vruchtbare periode in.....Mijn man en ik klussen graag hoor maar de wetenschap dat het waarschijnlijk niet zoveel uitmaakt maakt het een beetje dubbel...

Uiteraard gaan we er wel voor de volle 100% voor maar ja....waarschijnlijk komt er ook een ronde 17&18 etc etc.....Is wel een beetje naar gevoel!!

Ik heb ook onlangs een gesprek gehad met iemand van personeelszaken (zij heeft zelf 2 IVF kindjes) en zij zei: "Nou meid, ga er maar vanuit dat je nog wel 2 jaar bezig bent". Pffff.....Dat kwam even hard aan hoor!! (beetje ongepaste opmerking ook, vind je niet?)

Verder voel ik me prima en heb ik het op werk lekker druk dus de tijd gaat wel hard maar ik ben stiekem toch wel blij als we 2011 kunnen afsluiten en ons kunnen gaan richten op een prachtig en hopelijk vruchtbaar (ook al is het met medische hulp) 2012!!

Fijne dag!! Liefs Lynn.

ik begrijp dat je 'klust' met het de hoop om zwanger te worden maar laat het je seksleven niet beïnvloeden. daar word het denk ik niet leuker van en voor je partner misschien ook niet (ik hoop dat ie begripvol is) ik heb geen ervaring met jou situatie maar kan me heel goed voorstellen dat het erg frustrerend is als je een grote kinderwens hebt en het niet lukt. ik wens je heel veel geluk voor het nieuwe jaar en ik geloof erin dat iedereen krijgt wat ie verdient dus uiteindelijk zullen ook jullie een kindje in de armen kunnen sluiten, fijne feestdagen! liefs

Het beïnvloed ons seksleven ook niet hoor! Het is alleen dat mijn gevoel nu een beetje dubbel is omdat wij al best lang bezig zijn om zwanger te worden. Ik heb overigens een hele lieve en begripvolle man, gelukkig maar :) Dank je wel voor je bericht! Jij ook fijne feestdagen!!

hey Lynn

Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt.
Je hoeft er eigenlijk nu niet zo op te letten omdat de kans waarschijnlijk klein is dat je zwanger raakt en dus wil je misschien niet zo op 'uur en tijd' klussen maar er bestaan nog altijd wonderen en dan ben je bang als je er niet zo op let dat je dan juist weer een kans laat lopen.
Is dus een dubbel gevoel ja.

En dat die vrouw dat zo tegen jou kan zeggen! Ze weet zelf toch hoe het allemaal voelt en wat zo'n tijd met zich mee brengt??!! Zeker een ervaringsdeskundige zou moeten weten hoe je wel of niet moet reageren zou ik denken....
Laat je niet van de kaart brengen Lynn, wacht gwoon tot februari en wat de artsen dan zeggen. Bij elk stel is de behandelmethode anders!

Wel heerlijk voor je dat de tijd snel voorbij gaat. Dat scheelt wel een beetje. Kun je een klein beetje je zinnen verzetten.
Ondertussen kun je lekker op het forum je hart luchten zodat hij een beetje minder zwaar aan voelt!

veel liefs!!

Hoi, balen zeg dat het allemaal niet via de natuurlijke weg mag gaan lopen. Ookal voelt het dubbel, ga van elkaar genieten en zet het vruchtbaar zijn iets verder weg. Als ik begrijp gaan jullie de IVF procedure in. Ga daar al je krachten, emoties en hoop in stoppen en ga verder van elkaar genieten. Is allemaal niet makkelijk.
En van je collega's komt misschien bot over, maar is waarschijnlijk wel de realiteit.
Ik ben nu zwanger (gelukkig via de normale weg), bij het zwemmen kwam ik iemand tegen die ook zwanger was na de eerste IVF poging. Ook zij konden niet zwanger worden via de natuurlijke weg en zijn meteen de IVF procedure in gegaan en meteen zwanger.
Zij waren erg blij dat ze alle toestanden van vruchtbare dagen konden overslaan en zich hier op konden consentreren. Ik vond dit zelf een goede gedachten.

Is voor mij natuurlijk makkelijker gezegt. Maar ik ben zwanger geworden in de maand dat wij er niet mee bezig waren. Al die andere maanden, voelde ik mij al voor de gemeenschap al bijna zwanger. Toen we een maand dachten dat we niet goed gericht hadden, hebben we die maand al afgeschreven. Nergens mee bezig en geen zwangerschapsverschijnselen. Tot het moment dat wij echt zwanger waren en dat testen, toen kwamen de klachten pas.

Misschien een positief verhaal er tegen aan. Onze gastouders, hadden ook te horen gekregen dat zij alleen maar zwanger konden worden met IVF. Omdat ze zich daar bij hadden neergelegt en ze voor de eerst poging IVF zouden gaan, waren ze opeens zwanger.
De 3 andere kinderen kwamen ook zonder IVF. Perongeluk zwanger geworden. Eerst te horen krijgen dat het via IVF moet en dan wel zwanger worden.
maar ook zij waren er niet mee bezig.

Het wilt niet zeggen dat het altijd zo gaat. Maar spanning is niet goed!!

Ga genieten van elkaar en stort je op het gene wat gaat komen

Heel veel sterkte

Bedankt voor jullie lieve reacties!! Ik zal proberen er minder mee bezig te zijn, ondanks dat het natuurlijk wel door je hoofd spookt! De wonderen zijn indd de wereld nog niet uit en wie weet.....staat er bij ons ook opeens een wonder op de stoep! :)

@zusteryvonne: Het is voor ons overigens nog helemaal niet duidelijk welk traject we in gaan hoor maar die collega was al wat ouder toen ze aan d'r eerste kindje 'begon' en die was kreeg dus gelijk IVF maar voor ons is dat nog afwachten. Bijzonder verhaal trouwens van jullie gastouders, mooi dat het dan toch nog zo is gelopen! Dat gun je iedereen!!

We gaan gewoon van elkaar genieten, doen we overigens elke dag! (met klussen of zonder) en we zien het wel. Ben wel blij als het Februari is en we weer meer weten. Ben ook blij dat we weten hoe het zit....Het gaat zoals het gaat en het komt zoals het komt!!

Liefs Lynn.

hoi lynn

lijkt mij ook erg dubbel om dan te gaan klussen, maar wie weet....De druk is er nu wel beetje af natuurlijk.
Laat het de komende tijd maar een lekker druk zijn des te sneller is het februari...

Liefs...

hey lynn

wat een rotopmerking van je collega daar zit je natuurlijk niet op te wachten! het is helemaal niet gezegd dat het 2 jaar gaat duren dat is natuurlijk per persoon verschillend! maargoed ik hoop voor jullie allemaal dat 2012 ons jaar wordt!!

xxxx

Terug
Bovenaan