Beetje gek of niet?

<p>Hi allemaal.</p><p>Geen idee hoe mn cyclus is want ben nog niet na mn bevalling ongesteld geworden. Inmiddels 14 maanden geleden.</p><p>Maar, nu heb ik sinds zaterdag veel vruchtbaar afscheiding, en ik heb maandag een digitale clearblue ovulatietest gedaan, een smiley!</p><p>Goed nieuws! Maar, vandaag nog steeds een smiley. Kan dit? Vanaf zaterdag al vruchtbaar en dan vandaag nog steeds een smiley?</p><p>Of zijn ze misschien een beetje onbetrouwbaar ?</p><p> </p><p>Ben benieuwd!</p>

Een ovulatietest wil ook wel eens positief zijn als je zwanger bent, zou het kunnen verklaren. Misschien even een zwangerschapstest doen?

Je kan prima 2 dagen achter elkaar een smiley hebben, maar 3 dagen hoor ik niet zo vaak. Toch maar even een zwangerschaptest doen!

Ovulatiepieken duren meestal tussen een halve dag en 5 dagen, al ligt het gemiddelde rond de 1-2 dagen en veruit de meeste dames zien dan ook 1 of 2 dagen een piek. Ikzelf heb wel vaker 4-5 dagen achter elkaar positief getest, en dat was echt een ovulatiepiek, geen zwangerschap. Ligt een beetje aan hoeveel hormonen je lijf standaard aanmaakt.
Als je dit niet eerder hebt meegemaakt, maar wel eerder met ovulatietesten gewerkt hebt, dan zou het inderdaad best op een zwangerschap kunnen duiden, want ook dan kun je lang achter elkaar positief testen, maar dan zegt een zwangerschapstest natuurlijk meer. ;) Heb je inmiddels al getest? 

Terug
Bovenaan