Beetje gek wakker worden!

<p>Mijn zoontje is 6,5 week oud! Soms heeft hij momenten dat hij vecht tegen de slaap. Hij valt dan even weg om daarna weer 'gek' wakker te worden! Zijn ogen gaan alle kanten op, zijn hoofd gaat van links naar rechts, zijn handjes en benen beweegt hij oncontroleerbaar, hij is niet te bereiken! Dit duurt een 30 sec tot een minuut en dan is hij wakker of valt als een blok in slaap! Ik vind het er vaak wat 'eng' uitzien en wil hem dan troosten, geruststellen maar hij is dus op dat moment niet te bereiken! Wie herkent dit? </p>

Heb je dit niet besproken met een huisarts of consultatiebureau? Klinkt een beetje als epilepsie. Ik zou even bellen met de huisarts en probeer het te filmen als het weer gebeurd. 

Je zou het kunnen navragen bij consultatiebureau of huisarts, maar denk dat je je niet enorm zorgen hoeft te maken als het alleen op die momenten is. Mijn dochter (10 weken) heeft ook geregeld dat als ze probeert wakker te worden, er bijvoorbeeld eerst een huiltje komt, dan valt ze weer in slaap en soms zijn haar ogen al een beetje open, maar draaien ze alle kanten op. Ziet er soms wat naar uit, maar is gewoon gebrek aan controle van het lijfje, denk ik.

@geduldje:Epilepsie zou ik denk ik wel herkennen! Ik ben leerkracht in het ZML onderwijs en heb regelmatig leerlingen gehad met epilepsie! Afgelopen jaar 3 leerlingen in mijn klas. Daar ook een cursus voor gevolgd hoe daarmee om te gaan. De symptomen die ik zie zijn niet herkenbaar in mijn zoon maar wel goed dat je het benoemd! 
@Gebruiker: huiltjes voor het wakker worden heeft hij ook! Hij kan daarna gewoon weer verder gaan met slapen! 
Het lijkt meer dat hij uit een diepe slaap of droom komt! Hij kan ook pruillipjes trekken tijdens zijn slaap, hij zal dan wel een nare droom hebben!

Oh nee dan zul je het idd wel herkennen :) gelukkig! Toch zou ik het dan proberen te filmen en laten zien bij het consultatiebureau. Denk dat ze dan wel kunnen zeggen wat het is. 

Terug
Bovenaan