Beetje genante vraag....

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb lang getwijfeld dit te vragen omdat het toch wel erg persoonlijk is...., maar heb toch besloten het te vragen.
Ik ben nu 26 weken zwanger en heb de laatste tijd last van opgezette schaamlippen....
Zijn er meerdere die hier last van hebben, en komt dit door de zwangerschap, of heb ik misschien iets van een infectie....
Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Anne

schijnt door de hormonen te komen, je kan zelfs spataders en/of blauwige/paarse lippen krijgen...als je echt twijfelt bel je je VK op dan voel je je weer lekker toch?

Ik heb dit met alletwee mijn zs gehad, gelijk vanaf het begin. Zo wist ik de tweede keer dat ik zwanger was.
Het heeft te maken met de doorbloeding van alles daar beneden, waardoor het op kan gaan zetten.
Ik vond het erg vervelend, voelde ook niet prettig met bepaalde broeken. Maar bij mij was het na de bevalling vrijwel gelijk over.
Succes
Sil

ik heb er ook last van..komt door de toevoer van meer bloed..niets om zorgen over te maken..groetjes

he sil ..volgens mij reageerde we allebei tegelijk,,haha het beeld bleef even stil staan..

hoihoi, het hoort erbij hoor!! komt door de doorbloeding, heb er zelf nu ook last van ben 25 weken + 3 en bij mijn vorige zwangerschap ook. ze zijn ook wat blauwig

liefs linda

Hoi,

Het is heel normaal.... Helaas kan die doorbloeding ook zorgen voor spataderen op je schaamlippen. Ik kreeg er op het eind van mijn eerste zwangerschap eentje, tijdens mijn tweede zwangerschap werd die groter (op het eind leek het echt een trosje minidruiven...), en nu is het ook alweer begonnen. Het trekt gelukkig na de zwangerschap voor een groot deel weer weg, maar het loopt echt vanuit mijn lies naar mijn schaamlip. Mijn zus had het ook, en die heeft er een of andere therapie voor gehad tijdens haar zwangerschap.

Ik hoop dat je dat niet krijgt in ieder geval, maar ja, je doet er weinig aan. De een krijgt veel strepen op zijn buik (heb ik helemaal niet), en de ander krijgt een spatader op zijn schaamlippen. Ik ga wel kijken of ik het misshcien kan laten weghalen als deze zwangerschap voorbij is.

Groetjes

Ellen

Hoi,

Ik ben zwanger van de vierde en heb er bij de laatste loodjes van de 3e
al een spatader gekregen. Gelukkig had ik er na de zwangerschap geen
last meer van.

Maar nu.... Aaaagh, af en toe is het net alsof ik een jongetje ben
geworden. Voor mijn gevoel dan. En helaas heb ik nu aan beide kanten
een spatader.

Wat heel vervelend is, want het kan zo vreselijk jeuken...

Volgens de gyn is er nu niets aan te doen, alleen wegspuiten na de bevalling.

Dat ga ik ook doen, als ze niet vanzelf wegtrekken.

Geen zorgen dus, alleen vervelend.

Groetjes,

Vanessa 26,5 van de vierde

Terug
Bovenaan