beetje genante vraag

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd tot je blaas weer helemaal normaal functioneerd na de bevalling? Ik blijf namelijk nog steeds wat urine verliezen en ik vind het verschrikkelijk. Ik blijf expres wat langer zitten maar zodra ik ga staan en bezig ben met mijn broek dichtknopen voel ik vaak ineens nog een beetje "ontsnappen" :( Nu loop ik dus constant met een inlegkruisje maar dat vind ik ook niks... Gaat dit vanzelf over?

Ja dat duurt nog wel even, maar zodra je verlof afgelopen is en je aan het werk gaat dan gaat het door alle activiteit vanzelf wel over.
Een beetje meer bewegen is wel belangrijk naast de oefeningen die je kunt doen. Je kunt jezelf ook aanwennen op op bepaalde momenten je bekkenbodemspieren een paar keer aan te spannen bijvoorbeeld als je aan het koken bent als je koffie zet enz.

Ik vind het geen genante vraag, wel heel vervelend dat je hier last van hebt. Ik zou als ik jou was er niet te lang mee rond lopen, oefeningen helpen echt. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik na die tijd echt knijpen tijdens het niesen, echt vervelend. Een bekken therapeut kan echt hulp bieden, maar je moet wel geduld hebben, helaas...
Veel succes!
Liefs

Het is niet standaard dat iedereen hier last van heeft na de bevalling, en het hersteld niet altijd vanzelf.... je bekkenbodemspieren zijn hier de oorzaak van ze zijn te slap! Je kunt dit bij de nacontrole van de verloskundige laten controleren als je die nog niet hebt gehad. Bekkenbodemspieroefeningen doen helpt echt! Maar het is beter om dit inderdaad onde begeleiding te doen van een therapeut!!! Nu alles weer sterk maken voorkomt dat je straks op latere leeftijd niet opnieuw urineverlies krijgt! Dus investeren voor nu helpt ook voor later!
Succes en hoop dat je er snel minder last van hebt!

ik heb er nooit last van gehad maar van mn andere fora weet ik dat bekkenbodem oefeningen een wonder kunnen doen. zou dus ff naar een fysio gaan en die oefeningen vragen ( of misschien kan je via google wel t een en ander erover vinden)

succes ermee! lijkt me idd behoorlijk vervelend.

groetjes do

ik heb het ook gehad alleen niet alleen met urine. Door de bevalling heb ik een anaal scheurtje overgehouden waardoor ik iedere keer last had met mijn ontlasting en zelfs op den duur nog maar hooguit 1x per week naar het toilet kon. Had gewoon het gevoel dat ik van achter helemaal openscheurde, en dan ook nog de heletijd urine die eruitloopt om gek van te worden. Heb tijdens mijn zwangerschap al bij bekkenfysio gelopen en ben dus terug gegaan. Ik kan gewoon weer naar het toilet toe nu (heel af en toe nog wel pijnlijk en bloedverlies) en ik kan gewoon weer springen, rennen en sporten zonder urine te verliezen heerlijk. Echt een aanrader ga naar de bekken fysio ze kunnen veel voor je betekenen!
Groetjes Do

Terug
Bovenaan