Beetje in de war

Hallo dames,
Februari m'n MK gehad, met curretage en alles. Ik was 12 weken en dacht dus dat "het gevaar" geweken was, maar bij de echo bleek het mis te zijn. Nu ruim een half jaar later is het gelukt, ik ben weer zwanger. Ik voel me alleen zo raar. Was bang dat ik bloednerveus zou zijn dat het weer mis zou gaan, maar ik voel emotioneel zo weinig. Beetje mat zeg maar. Begrijp me niet verkeerd, ben ontzettend blij en kan niet wachten om m'n guppie in m'n armen te sluiten, maar ik heb ook zoiets van "ik onderga het allemaal wel".
Kennen meer mensen dit? Denk dat het een soort onbewuste zelfbescherming is, voor het geval het onverhoopt toch weer mis gaat, denk je niet??

hoi miran,
allereerst gefeliciteerd met het goede nieuws. ik heb begin mei een mk gehad en ben nu ook weer zwanger en wat je zegt klopt helemaal ik heb dat nu ook.Ik heb nu ook zoiets van we zien het wel de drang om het al te gaan vertellen aan iedereen is bij mij nu ook niet zo aanwezig ergens gelukkig maar.Ik weet niet of dit onbewuste zelfverdediging is maar wie weet we zien het wel. laten we maar hopen dat dit een teken is van dat het deze keer wel goed gaat oke.
nou veel succes en genietse groetjes,lindy

Hoi,

Gefeleliciteerd met je zwangerschap!! Het klinkt heel logisch wat je zegt, dat je denkt dat dit een soort zelfbescherming hebt. Ik denk dat ik dat ook een beetje ga hebben als ik weer zwanger ben. Je wilt jezelf beschermen tegen weer zoveel verdriet. Als je straks de echo hebt gehad, en je ziet dat alles ok is dan weet ik zeker dat je helemaal verliefd wordt op je kindje! Maak je geen zorgen meid!

Groetjes F.

Ik zou hetzelfde hebben. Als ik nu weer zwanger wordt dan weet ik nu al dat ik gewoon bang ben en daar in het begin heel weinig plezier aan zal beleven, ik was al bang omdat ik bij mijn eerste kindje 9 maanden ziek ben geweest en nu zou ik dubbel bang zijn want ik weet nu ook dat het nog mis kan gaan ook en dat heb ik daarvoor nooit zo goed gerealiseerd. Ik adviseer je om echo's aan te vragen dat geeft rust gewoon eentje met 7 a 8 weken dan weet je in ieder geval wat meer, dat zou mij wel geruststellen.

Succes
lotte

Jullie zijn lief. Ik moet a.s. woensdag (met 5,5 wkn) al op gesprek met de gyna. ivm dat ik vlak na de bevruchting ben geopereerd. Hiervoor een aantal morfinespuiten en andere medicatie gehad. Onnodig om te zeggen dat ik wist dat ik zwanger was. Tjemig, maar zo mat als ik me nu voel, zo verdrietig voel ik me ook. Ik moet telkens terugdenken aan m'n eerste zwangerschap en dan schiet ik weer vol. Zal het nog niet helemaal verwerkt hebben.
Meiden, heel veel plezier, succes en liefs....

Terug
Bovenaan