beetje jong zwanger..

hallo iedereen,
handig dat deze site er is! ik weet net twee weken dat ik zwanger ben.. en gister bij de echo kreeg ik te horen al 3 maanden zwanger te zijn! grote schrik dus.. ben pas 19 dus echt gepland was het ook niet.. best moeilijk is het om jong zwanger te zijn.. nooit gedacht dat het mij zou gebeuren.. hoe moet je zoiets aan je ouders vertellen??
zijn er hier mensen met dezelfde ervaring?
 
Hoi anoniem, wat een schok he. Ik heb hetzelfde meegemaakt, was alleen nog jonger. Ik was 16....Mijn ouders vonden het ontzettend moeilijk. Ik heb het ook pas verteld toen ik al 16 weken zwanger was. Wij hebben het gewoon maar verteld want er is toch geen fijne manier om het te vertellen als je nog jong bent. Ik heb alleen mijn mavo nog afgemaakt, ben toen gaan samenwonen met mijn vriend, hij was wel 22. Had al een huis en vaste baan. Onderhand zijn we getrouwd en hebben nu twee dochters. Een van bijna 11 en eentje van 4. Het wordt vast een moeilijk moment als je je ouders op de hoogte gaat stellen van je zwangerschap, maar het hoge woord moet er toch uit. En misschien reageren ze helemaal niet zo als je verwacht....Maar hoe is je situatie verder? Woon je nog thuis, heb je een vriend, ga je nog naar school of werk je al???? Ik wil wel even zeggen dat je leven echt niet ophoudt als je een baby krijgt op jonge leeftijd, het wordt alleen anders. En luister niet naar anderen want die weten het toch altijd beter. Volg je eigen gevoel dat is erg belangrijk, heb ik gemerkt. Laat je nog even weten hoe het gegaan is? Groetjes, Hendrika..(ps: wij oefenen nu voor een derde kindje).
 
Hi anoniem, als aller eerste gefeliciteerd!!! Het is echt niet erg om jong zwanger te zijn, zelf ben ik 21 en nu 20 wk zwanger, een vriendin van mij is 17 en nu 16 wk. Toen zij het vertelde reageerden haar ouders heel goed maak je niet te druk en vertel het Succes gr moniek
 
Hoi anoniem,

een van mijn beste vriendinnen is moeder van een kind van 9 en een van 5; zij is ook begonnen toen ze 19 was (heel gewenst maar wel een 'ongelukje')
We zijn even oud en ik verwacht nu mijn eerste.
ze vindt het soms wel eenzaam, zo jong je kinderen bij school afleveren zien mensen je toch soms aan voor oppas en niet voor moeder. Ze heeft haar kinderen ook 'low budget' opgevoed zeg maar. Er is gewoon niet zoveel geld mara het gaat prima zonder merkkleding en sjiek speelgoed.
maar ik ben apetrots op haar, ze is gewoon blijven studeren (aan de universiteit), 'hij' is gaan werken en ze flikken t m gewoon.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten! Maakt t wel ingewikkelder, je moet harder knokken dan een ander die simpel heel lang kan puberen.
Haar ouders waren ook niet laaiend enthousiast in eerste instantie maar hebben haar gesteund om toch te kunnen verder gaan een toekomst op te bouwen. Dat is wel een punt denk ik: je moet misschien meer hulp accepteren als je er nog bij wilt studeren en zo. Het is dan toch moeilijk regelen en rondkomen.

Nou ja heel veel succes en staar je niet blind op t kind (bij wijze van spreken) maar hou gewoon een toekomst voor jezelf open!

Ilse
 
hoi hoi,

gefeliciteerd joh met je zwangerschap. ik ben ook zwanger niet gepland maar zeer gewenst ik was 20 toen ik zwanger raakte nu 21. het was als een schok. ik was akls de dood om het aan me ouders te vertellen echt als de dood. op een avond zijn me vriend en ik naar onze ouders gegaan en hebben het verteld tenminste me vriend heeft het verteld. ik kon niks uitbrengen.

wonder boven wonder sprongen me ouders een gat in de lucht zo blij waren ze. echt noooooooiiit gedacht. sindsdien was ik ook niet meer misselijk en nu loopt me zwangerschAP nog steeds voorspoedig. ben nu 24 weken. als je het leuk vind kunnen we msnen of mailen.

en ind trek je niks van anderen aan en wees niet bang voor reacties. ik was dat wel en ik heb alleen maar leuke reacties gehad. iedereen in me omgeving is blij en super trots. dat had ik nooit gedacht. en wat is nou jong of oud??? geniet ervan en vertel het je ouders. hoop je nog eens te spreken.

liefs linda linto2000us@yahoo.com
 
Hey You

Ik ben ook jong moeder geworden en het was ook niet geplanned maar we zijn er echt heel blij mee dat ze er nu is.
Ik kwam er achter toen ik 20 wkn was ik heb ook mijn eerste echo niet gezien omdat ik zo teleur gestelt in mezelf was. Pas wanneer ik moest bevallen voelde ik me zwanger en voorheen niet. Me moeder reageerde geschrokken maar was niet boos ofzo naar mate de tijd was je juist heel trots dat ze voor de 3e keer oma werd. Mijn zus is ook vroeg zwanger geraakt alleen was ze wel boos op haar omdat me zus totaal anders ik, mijn zus moest ook naar een huis voor jonge zwangeren in Breda maar nu haar kindjes er zijn is als weer koek en ei tussen die twee. Ik vind het wel moeilijk om zo jong moeder te zijn ik ben vanuit rotterdam naar den bosch verhuist om bij mijn vriend te gaan wonen terwijl hier niemand is die me kan steunen en al dat soort dingen. OOk me studie sta op stop
 
Hoi Ik ben de gene die Hey You berichtje typte gisteren ging er iet mis dus kon ik me verhaaltje niet afmaken dus zal ik het maar nu even doen.

Het laatst vertelde ik dat me studie stop sta en ik net kon net in de maand ook nu werk zoeken ga moeilijk ik kan niet overdag werken ik heb namelijk geen oppas in de buurt want ik ken er niemand en familie woont veelste ver, Ik ben nu dus eigenlijk een beetje afhankelijk van mijn vriend en daar zit ik wel heel erg mee ik heb altijd mijn eigen geld verdient en nu kan dat even niet. Verder gaat alles best goed de relatie tussen mij en me vriend is top alleen hebben we af en toe veel ruzie vanwege geld nood en al die dingen maar we doen ons best om de kleine te onderhouden ook al kan ik niet eten zij komt voor niet dat dat nog voor is gekomen...

Nou als je me wat wilt vragen kan je me altijd mailen of toevoegen aan MsN Mijn email is Moksi_metie@hotmail.com

Liefs Joanne
 
Terug
Bovenaan