Beetje klaar mee...

Het lijkt de laatste dagen wel of ik alles alleen moet doen. Meneer zit met z'n hoofd bij oud en nieuw en ik doe de rest. Daarmee bedoel ik, het huishouden de zorg voor ons kind, de zorg voor de hond, mijn werk à 32 u in de week. Betaal alle rekeningen... En vervolgens word ik ook regelmatig uitgekafferd over hoe weinig tijd hij voor zichzelf heeft! Hij werkt op dit moment niet want de bouw ligt plat, dus heeft ook geen inkomsten. Hij zit achter de PlayStation, slaapt uit, regelt z'n vuurwerk, en gaat tot slot nog gezellig koffie drinken bij vrienden!!!!!
Als ik zeg hoe ik er overdenk, dan barst de bom....en gaat meneer flippen.

Hebben jullie dat ook?

Ik zou toch eens een goed gesprek aangaan over verwachtingen. Wat verwacht jij en wat verwacht hij. Wat is zijn beeld van een gezin en wat is jouw beeld.
Waarschijnlijk staan jullie er verschillend in. Hij is nog een beejte doorgegaan met zijn oude vrijgezellenleven en jij bent gericht op je gezin.
Mijn mening is dat een man volop moet meedraaien als hij het huis in komt, voor zover dat mogelijk is. Mijn man heeft een superzwaar lichamelijk beroep en ik 's avonds total loss. Hij doet dan de lichtere werkzaamgheden. Tafel afruimen en de vaat in de vaatwasser zetten. Ik doe dan om en om de kids in bad en hij past op degene die niet in bad zit. Ik breng door de weeks altijd beide kinderen naar bed, maar hij wil gerust voor die tijd nog even een bord pap geven of een beker drinken legen. Zo hebben wij het verdeeld.
Als we allebei gewerkt hebben, doen we allebei een kind naar bed, omdat ik ook heel moe ben. Mijn mening is dat je mannetje best wat kan helpen, omdat hij ook nog eens hele dagen thuis is. Mag jij wel eens uitslapen? Wij doen het om en om als we beiden thuis zijn. Heerlijk. Neemt hij de kinderen wel eens mee als hij wat moet doen? Mijn man neemt altijd iig 1 kind mee, zodat ik ook wat meer rust heb als hij thuis is.
De zorg voor de kinderen komt veelal op mij neer, aankleden, eten geven ed. Maar mijn man doet er om heen meer. Hij kookt gerust of pakt de stofzuiger als ik dat vraag. Brengt het glas weg, zet de container aan de weg...
Kortom: wij hebben de taken eerlijk verdeeld (en daarover kunnen we ook nog wel eens wat ruzieën), ga dus om de tafel en maak afspraken.

Over de rekeningen: als je samenleeft/getrouwd bent dan is het toch logisch dat je samen de financiën doet? Wij zijn er gewoon naar gaan leven dat we beide inkomsten bij elkaar leggen, wie er dan ook geld inbrengt... dat maakt niet uit. Het is van ons samen. Alles eerlijk delen is in een gezin gewoon geen optie. Ik snap niet dat je man nu geen inkomsten heeft, als hij geen werk heeft heeft hij toch recht op ww of bijstand?

Sterkte, het lijkt me niet makkelijk als je er voornamelijk alleen voor staat!

Hoi,

Wij hebben ook heel veel problemen in de relatie,we hebben 2kids eentje van bijna 5 en eentje van 5maanden..
Ik zorg voor de kids,werk nu momenteel niet...

Hij werkt heel veel ze hebben het erg druk en heeft daardoor nogal een kort londje,wat erg vevelend is ook voor de oudste...
Deze week hebben we vreselijke ruzie gehad en heeft hij ook gezegd dat ik moet vertrekken,heb dat nog niet gedaan,omdat ik het nog een kans wil geven..(.maar mijn gevoel zegt ook dat ik maar beter kan gaan..)ik weet niet of hij veranderd..

Hij doet nooit dingen met ons als gezin,hij zegt dat hij daar te moe voor is,ik vind dat erg vervelend als de oudste raagt om een spelletje te spelen zegt hij altijd nee...
Ik ga zelf vanaf volgende week aan een programma beginnen van het UWV waar ik 12 weken lang intensief met fysio en psycho-therapeuten aan de slag ga....
Hoop dat ik wat er wat uit kracht uit put dat ik lichamelijk en geestelijk weer sterker wordt..
Gaat hij zich niet veranderen dan weet ik dat ik het heb geprobeerd en dat het einde van onze relatiein zicht is...
Hij legt alle schuld bij mij....

Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen...
Heel veel succes en sterkte...

Jeetje wat vervelend, ik zou de woorden even achterwege laten en hem gewoon in het hete vuur gooien.
B.v. huilt de kleine?, zet maar bij paps neer en roep succes ik moet heel nodig naar de wc, kan wel ff duren!
Dit is natuurlijk een beetje komisch gesteld maar vaak wordt er wel eens "misbruik" van de vrouw gemaakt omdat de wederhelft weet dat zij het toch wel doet....
Probeer niet alle taken naar je toe te trekken, zeker niet als je er een vervelend gevoel van over houdt.
Gewoon er even op aan laten komen, geen sokken of ondergoed meer in de la?, de wasmachine staat daar!
Ik kan het nu even niet doen, want ....
Gewoon smoesje bedenken.
Is dat gemeen, uh ja, maar op deze manier draai je misschien de rollen om en verandert er iets?
Het is belangrijk dat een man af en toe waardering laat blijken.
Moeders doen behoorlijk wat klusjes op een dag.
Als jij er niet was, moest ie het toch zelf doen?
Geen discussie over aan gaan, dat geeft alleen ruzie maar subtiel even wat taken doorschuiven en jezelf er even met een jantje-van-leiden van af maken en je handen in onschuld wassen.

Terug
Bovenaan