Beetje licht roze bloedverlies

<p>Hoi Hoi, </p><p>Ben ongeveer 6 weken zwanger en vanochtend bij het afvegen na het plassen. Had ik licht roze bloed aan het wc papier zitten. Ik ben best geschrokken en ongerust. . Ik heb geen buikpijn. Moet ik me wel zo ongerust maken?</p><p>Groetjes Talitha </p>

Hoi Talitha,Een beetje bloed verlies kan tijdens de zwangerschap voorkomen. Dit komt vaak door het innestelen van de vrucht, het groeien van het kindje, een wondje in de baarmoedermond of na seksueel contact. Dit komt omdat de doorbloeding van de vagina beter wordt tijdens de zwangerschap en adertjes oppervlakkiger komen te liggen. Mocht je het niet vertrouwen, de bloeding aanhouden of erger worden dan moet je gewoon contact opnemen met de verloskundige, daar zijn ze ook voor om je te adviseren en gerust te stellen. Veel geluk:)

Begrijpelijk dat je ongerust bent heb er zelf helaas ook last van zowel rood roze als bruin bloedverlies/afscheiding gelukkig ook niet heel erg veel maar vind het ook erg eng al een paar weken het komt en gaat. Heb wel al een goede echo gehad. Hopelijk jij ook binnenkort en hopen dat het gauw over is is ook lastig om los te laten. 

Dat is het idd.. Lastig om los te laten. Ik heb 3 weken geleden een echo gehad en toen was er nog niks te zien alleen een vruchtzakje. Ik moet aankomende dinsdag weer heen. Ik maakte me dus al zorgen en dan nu dat roze bloed. Schrok me dood. Daarna nog een keer naar toilet geweest toen zag ik niks. Dus ben iets kalmer nu. Maar ben blij dat ik dinsdag weer heen kan en ik hoop dat ik dan een mooie echo hebt. Dankjewel voor jullie woorden. ?

Hoi, Dat bloedverlies kan gebeuren. Innestelen, groeien oprekken baarmoeder, doorbloeding baarmoedermond enz.  Belangrijkste is dat niet doorzet met krampen. Onzekerheid is vervelend. Hier ook bloedverlies gehad met krampen. Was bang dat t fout ging. Wel 100 x op een dag checken. bleek door infectie bij baarmoedermond. Anti boitica gehad. Helemaal over.  Nu 10 wkn en goede echo's. Als t terugkomt kun je altijd ff contact opnemen met je verloskundige. 

Dankjewel en wat fijn dat het goed gaat met je zwangerschap. Ik bel morgen voor de zekerheid toch even met de gyn. Het is nu bruinig van kleur geworden. Maar geen krampen. Baat het niet dan schaad het niet. Voor mijn eigen rust toch even bellen morgen❤️?

Terug
Bovenaan