beetje moedeloos door allergische dochter

Hoi hoi,

Mijn kleine meisje is nu 10 maanden oud en heeft een koemelkallergie. Ze drinkt Nutramigen en dat is perfekte voeding.
De bijvoeding daarintegen is een behoorlijk gedoe... Tot nu toe kan ze alleen nog tegen sperziebonen, spinazie, aardappel en witte rijst. En af en toe wat kipfilet. Wat fruit betreft lukt alleen nog maar de peer. Dit lijkt me zo eenzijdig. Spinazie mag maar 1 x in de week vanwege het nitraat dus eet ze de rest v/d week alleen maar sperzieboontjes. Is toch onwijs saai en behoorlijk eenzijdig?????

Ik zou haar zo graag wat anders aan willen bieden. Maar doordat ze voorheen overal behoorlijk op reageerde durf ik nu gewoon niks meer uit te proberen. Bleeehhh...... waarom moet het nou zo moeilijk gaan

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Liefs, mama van Bente(17-12-2004)
 
Ik heb drie van die dames...... wat een zoekplaatje nietwaar???? Jouw meisje is dus ook niet alleen allergisch voor koemelk, maar ook voor meerdere dingen.... Het dieet te zien zijn ook gluten uit den boze????
Waar ben je ondertussen al allemaal achter???? Gingen bietjes, broccoli, witlof  of worteltjes ook niet? Of mango? deze konden mijn meiden wel verdragen.... andijvie ging ook goed, maar dat is weer nitraatrijk....
Het is inderdaad een kwestie van een paar weken wachten en dan toch weer opnieuw uitproberen..... Ik ben hiermee gestopt toen we een redelijke variatie konden aanbieden.....

Misschien dat ik nog even met je mee kan denken, heb ondertussen al aardig wat ervaring gekregen.... jammer genoeg!

Groetjes Nynke
 
Hoe eenzijdig het voor ons ook is voor haar valt het nog wel mee. Het is juist goed om dit te weten. Je kan haar dus in de dagen dat ze ergens op gereageerd heeft terug vallen op wat ze wel mag.

Mara is ook erg allergische mag ik vragen wat voor een klachten je dochtertje krijgt en hoe erg ze er last van heeft?

En hoe rot het ook is je kan niet anders dan 1x in de zoveel dagen weken uitproberen of ze er nu wel tegen kan.

heel veel succes
 
Hoi,

Geitenmelkprodukten, zoals melk, yogurt en karnemelk en fruit, roosvice kan je heerlijk door elkaar heen mengen waardoor lekkere bijgerechten ontstaan.
Zo wie zo is er een hoop produkten van geitenmelk of soja te verkrijgen.
Over bepaalde groente weet ik het niet.
 
Hai,

Nog even een weetje.... kinderen die erg allergisch zijn, reageren vaak ook op andere soorten melk (oa geitenmelk) en heel vaak op soja.....

Voorzichtig uitproberen dus! Mijn oudste kon er niet tegen (ook niet via de bv) en de jongste kan ook niet tegen soja (via BV). Geitenmelk nu nog niet uitgeprobeerd.

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan