Beetje nerveus...

Hallo allemaal,

Ik begin weer een beetje nerveus te worden voor de bevalling... Echt heel gek. De eerste (2 jaar geleden) ging echt volgens het boekje.  Ik  zei na de  bevalling: ' dat wil ik morgen weer meemaken!' .  

En toch begin ik nu weer een beetje aan mezelf te twijfelen. Kan ik dat wel? Zal ik niet in paniek raken? Deze zwangerschap was veel zwaarder dan de vorige, dus de bevalling ook? Pfff. Niet echt nuttig, maar helaas wel de realiteit.

Herkennen jullie dit? Ik heb dit vorige keer ook gehad en een week voor de bevalling trad er een soort berusting op. Toen keek ik het gebeuren vol vetrouwen tegemoet. Hoop dat dat nu ook weer gaat gebeuren.

Succes met de laatste weekjes!

Jeanny

Ha Jeanny,

Hier nog eentje die best zenuwachtig voor de bevalling is.
Dit is mijn 1e kindje en weet helemaal niet wat er op me af komt.
Ben er best bang voor als ik eerlijk moet zijn.
Hoelang zal de bevalling duren? Hoeveel pijn gaat het doen? Hoe voelt een wee aan, allemaal vragen die me iedere dag nu bezig houden.

Als ik het goed begrijp heb jij dit al eens meegemaakt.
Wat ik normaal hoor is dat bij de tweede de bevalling nog makkelijker gaat.
Hopelijk valt de bevalling mee.
In iedere geval veel succes.

groetjes gizzymo

Hoi,

Ook ik ben best wel nerveus, vooral omdat het nog niet zeker is of ik wel op de natuurlijke manier kan bevallen. Bij de eerste ben ik wel zelf begonnen maar door de weeenstorm is mijn zoontje er scheef voor gaan liggen dus uiteindelijk onder algehele narcose met behulp van een keizersnede bevallen.

Nu het al dichter bij komt krijg ik wel weer de kriebels.

Ik hoop natuurlijk dat ik nu wel gewoon kan bevallen, maar als het ten koste gaat van de kleine dan liever weer met de keizersnede.

Als het goed is wordt dit morgen besloten tijdens het gesprek met de gynacoloog.
dus het is nog even afwachten.

groetjes Masja
(36 wkn, 2 dgn)

Gelukkig ben ik dus niet de enige!! hahahaha
Voor mij wordt dit ook de 2e keer, vorig jaar bevallen van een prachtige zoon.
Ik zou toen thuis bevallen maar ben uit eindelijk in het ziekenhuis bevallen.

Dit keer moet ik gelijk naar het ziekenhuis en ben nu wel erg benieuwd hoe alles zal gaan, en of het niet weer net zo zwaar gaat worden............
Maar me man roept al weer: maar je kan het wel, je bent hartstikke sterk!!
haha hopen we dan maar weer he!

hoi,

Ook ik ben nerveus. Ik wilde thuis bevallen maar dat gaat helaas niet door. Ons eigenwijze ventje heeft besloten lekker in stuit te blijven liggen, en ook nog eens in een voet ligging. Volgens de gyn. geen gunstige ligging dus keizersnee geadviseerd. Ook zou hij nu al aan de forse kant zijn. Ik ben nu 36 wkn en 5 dgn en hij zou nu geschat 3700/3800 gram wegen! Ik ben het wel met een keizersnee eens want op de natuulijke manier zou ik t niet aandurven zoals hij nu ligt. Ik moest alleen wel even de knop omdraaien omdat ik heel erg graag thuis wilde bevallen. Ik heb nog nooit in t ziekenhuis gelegen en dus ook geen operatie gehad. Dus ben er wel nerveus over hoe t allemaal zal gaan.. Ook zal ik dus ook geen november mama worden omdat de keizersnee in de laatste week van oktober zal plaatsvinden.. Verder wens ik iedereen heel veel succes met bevallen en hoop dat er allemaal gezonde kindjes geboren mogen worden!!!!
groetjes tamara

Goed om te weten dat we niet alleen zijn!
Veel succes allemaal. Ik probeer me vast te houden aan wat ik de vorige keer steeds gedacht heb: vertrouw op je lijf en wees niet bang, dan gaat het het voorspoedigst!
Groetjes Jeanny

Terug
Bovenaan